راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف

ساخت وبلاگ

لوله ی استنلس استیل ٣١۶ چیست؟

لوله های استنلس استیل (stainless steel)، به لوله های ضد زنگ مشهور هستند اما باید گفت بر خلاف اسم آن ها به طور کلی ضد زنگ نبوده و فقط در شرایط خاص مثل محیط های کم اکسیژن زنگ نمی زنند.

استنلس استیل آلیاژی است که از ترکیب کروم و فولاد معمولی ساخته می شود اما این پایان ماجرا نبوده و در صورتی که به این آلیاژ نیکل و مولیبدن اضافه شود،فرم دهی،شفافیت و مقاومت در برابر گرمای این آلیاژ افزایش پیدا می یابد.

لوله های استنلس استیل در یک مدل خاص تولید نمی شوند و انواع مختلفی دارند. انجمن آهن و فولاد آمریکا برای اولین بار لوهای استنلس استیل را دسته بندی و علاوه بر آن مشخصات و مواد سازنده استاندارد آن ها را عرضه کرد.

همچنین لوله های استنلس استیل در دو گروه عمده سری ٣٠٠ و سری ۴٠٠ تولید می شوند.استنلس استیل های سری ٣٠٠ خاصیت ضد مغناطیسی دارند و در مقابل استنلس استیل های سری ۴٠٠ خاصیت مغناطیسی دارند و این تفاوت بخاطر نیکل موجود در سری ٣٠٠ می باشد.

لوله استیل 316 دارای  16% کروم، 10% نیکل و 2% مولییدن است، در حالیکه درصد این مواد تشکیل دهنده در لوله استنلس استیل 304 به ترتیب برابر 18%، 9% و فاقد مولیبدن می باشد.

تفاوت عمده ای که وجود مولیبدن در لوله استنلس استیل 316نسبت به لوله استنلس استیل 304 ایجاد میکند، مقاومت بیشتر در برابر خوردگی های ناشی از کلراید می باشد.

 

لوله استیل 316-پتروکالوج

 

مقایسه لوله استنلس استیل 316 با لوله استنلس استیل 304

اولین نکته مقایسه ای در مورد لوله های استنلس استیل ٣١۶ و ٣٠۴ مواد سازنده آن ها می باشد. به طور استاندارد لوله استنلس استیل ٣١۶ از مواد زیر تشکیل شده است:

١۶ ٪‏ کر‌وم، ١٠ ٪‏ نیکل و ٢ ٪‏ مولیبدن در مقابل لوله استنلس استیل ٣٠۴ فاقد مولیبدن بوده و از ١٨ ٪‏ کروم و ٩ ٪‏ نیکل ساخته می شود.

لوله استنلس استیل ٣٠۴ رایج ترین گرید بین لوله های استیل می باشد و بعد از آن استیل ٣١۶ قرار می گیرد.

تفاوت اصلی که وجود مولیبدن در استنلس استیل ٣١۶ نسبت به استنلس استیل ٣٠۴ ایجاد می کند، مقاومت بیشتر در برابر خوردگی است که کلراید ایجاد می کند.

استنلس استیل گرید ٣١۶ به علت مواد به کار رفته در آن کمی گران تر از گرید ٣٠۴ است اما استنلس استیل ٣٠۴ دارای قابلیت فرم دهی و جوشکاری بسیار بهتری است.

استنلس استیل ٣١۶ مورد استفاده در محیط های ساحلی و دریایی با نمک بالا و فضاهای باز است و در پروژه هایی که اسید ملایم دارند یا در برابر مقدار زیاد نمک قرار نمی گیرند، استنلس استیل گرید ٣٠۴ مناسب تر است.

کاربرد های لوله استنلس استیل ٣١۶:

١.صنعت ساعت سازی

٢.کارخانه جات مواد غذایی که محیط های کلرایدی دارند

٣.برخی تجهیزات آزمایشگاهی

۴.معماری های ساحلی یا نرده هایی که در آب دریا قرار می گیرند

۵.صفحه های جوش داده شده برای فیلتر کردن آب

۶.فنرها و اتصال دهنده ها

٧.ساخت برخی قایق ها

کاربردعمده لوله استنلس استیل 316در صنایعی همچون نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، دارویی و... می باشد.

 

لوله استیل 316-پتروکالوج

 

2 نکته مهم در رابطه با لوله های استنلس استیل 316

استنلس استیل ٣١۶ بعنوان ورق استیل ضد اسید شناخته می شود.

لوله استنلس استیل ٣١۶ دارای دو نوع استنلس استیل ٣١۶ و استنلس استیل L ٣١۶ می باشد. که حرف L به معنی کربن کمتر در مواد تشکیل دهنده آن است.

تفاوت لوله استنلس استیل 316 و لوله استنلس استیل 316L :

لوله استنلس استیل 316دارای دو نوع استنلس استیل 316و استنلس استیل L 316می باشد. حرف L به معنای  Low carbon می باشد و در واقع لوله استنلس استیل L 316مقدار کربن موجود در آلیاژ انها کمتر از 0.03% است و این مزیت به معنای ان است که در صورت انجام جوشکاری بر روی لوله استنلس استیل L 316همچنان لایه اکسید محافظتی بر روی سطح ان باقی می ماند.

لوله استنلس استیلدارای دو سری 300 و 400 می باشند  که در سری 300 بعلت وجود نیکل در ترکیب الیاژ خاصیت غیر مغناطیسی دارد و در بازار انها را با نام استنلس استیل نگیر می شناسند اما در سری 400، نیکل در ترکیبات الیاژ موجود نیست لذا خاصیت مغناطیسی دارند و در بازار انها را به اسم استنلس استیل بگیر می شناسند. نحوه تشخیص استنلس استیل بگیر از استنلس استیل نگیر با یک اهنربا امکان پذیر است. در صورتی که اهنربا جذب استنلس استیل شود انرا استنلس استیل بگیر و در صورت عدم جذب انرا استنلس استیل نگیر می نامند

سری 300 استنلس استیل:

لوله استنلس استیل 301: کمترین مقدار کرم و نیکل را داراست.

لوله استنلس استیل 302: این نوع لوله بیشترین مصرف را در در لوله های استنلس استیل مقاوم به حرارتی که پایه نیکل- کرمی دارند دارد

لوله استنلس استیل 303: این لوله ها بعلت وجود گوگرد و فسفر بسیار مناسب برای ماشین کاری است و در عین حال مقاومت کمتری نیز نسبت به 302 و 304 دارد

لوله استنلس استیل Se303 : در این لوله ها برای افزایش قابلین ماشین کاری عنصر سلنیوم نیز به الیاژ اضافه شده است و در سری 300 بالاترین قابلیت ماشین کاری را داراست.

لوله استنلس استیل 305 : در این لوله ها برای افزایش سختی ، مقدار نیکل موجود بیشتر از حالت عادی است.

لوله استنلس استیل309/309s : در این لوله ها برای  افزایش خاصیت مقاومت در برابر خوردگی و پوسته  پوسته شدند در دمای بالا درصد کروم و نیکل را بالا تر است و همچنین برای تولید کمتر رسوب های کاربیدی درصد کربن پایین تری را داراست.

لوله استنلس استیل310/310s  : تفاوت این لوله ها نسبت به 309  و 309s در میزان درصد نیکل و کربن است، که دارای کربن کمتر و نیکل بیشتر است در نتیجه دارای مقاومت در برابر خوردگی بیشتر و تولید رسوب های کاربیدی کمتر است.

لوله استنلس استیل321 : در این لوله های برای  جلوگیری از تکیل کاربید های کروم در حین جوشکاری تیتانیوم به آلیاژ اضافه شده است.

لوله استنلس استیل330 :این لوله ها دارای استحکام بسیار بالا و همچنین خاصین چکش خواری بالایی هستند. در آلیاژ این لوله ها نیکل به مقدار زیادی موجود است لذا در محیط های کوره ای  دارای مناسب ترین خواص برای مقاومت در برابر خوردگی اند.

لوله استنلس استیل 347و348 : کاربرد این لوله ها در دمای بالاتر از 400 درجه می باشد و بعلت حضور کلمبیوم و تانتالیوم خواص جوشکاری بهبود یافته ای دارند.

ویژگی های لوله استنلس استیل 316 چیست؟

  • لوله استنلس استیل ٣١۶ در انواع دما ها کارکرد مناسبی داشته و تا بالای ١٠٠٠ درجه سانتی گراد را تحمل می کند.
  • از لوله استلس استیل ٣١۶ در ساخت وسایل پزشکی هم استفاده می شود که نشان از گستردگی استفاده آن است.

 

لوله استیل 316-پتروکالوج

 

مشخصات فنی لوله استنلس استیل 316

ترکیب شیمیایی استنلس استیل 316

L316

%

316

%

 

0.03

0.08

کربن

2.00

2.00

منگنز

0.045

0.045

فسفر

0.030

0.030

گوگرد

0.75

0.75

سیلیسیم

18.0-16.0

18.0-16.0

کروم

14.0-10.0

14.0-10.0

نیکل

0.01

0.01

نیتروژن

متعادل

متعادل

آهن

3.00-2.00

3.00-2.00

مولیبدن

مقاومت در برابر خوردگی استنلس استیل 316، مخصوصاً در مقابل سولفوریک اسید، هیدروکلریک اسید، استیک اسید، فورمیک اسید، تانتاریک اسید، کلرید های سولفات، و آلکالین بسیار بالا می باشد.

مزایا و معایب لوله استنلس استیل 316

لوله استنلس استیل ٣١۶ در صنعت بسیار رایج و کاربردی است.

مقاومت بالایی در برابر خوردگی و نفوذ سایر مواد دارد.

لوله استنلس استیل ٣١۶ به دلیل گران بودن ممکن است کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

لوله های استنلس استیل ٣١۶  در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

این لوله ها انتقال دهنده مناسبی برای گرما نیستند، همچنین برخی مطالعات نشان داده در صورت برخورد مواد غذایی اسیدی با این لوله ها نیکل آن ها آزاد شده و این نیکل می تواند برای انسان سمی باشد.

افرادی که در نزدیکی کارخانه های استیل سازی زندگی می کنند، ریسک ابتلا به پارکینسون بیشتری دارند.

نحوه عملکرد لوله استنلس استیل 316

لوله های استنلس استیل ٣١۶ از ورق های بزرگ استیل ساخته می شوند سپس بر اساس نیاز هر پروژه فرم دهی می شوند. این لوله ها می توانند بدون اینکه آسیب ببیند انواع مواد اسیدی و غیر اسیدی را در دماهای مختلف از خود عبور بدهند.

با مقاومت بالایی که دارند سالیان دراز می توانند پاسخگوی نیاز هر پروژه ای باشند.

کارشناسان پترو کالوج پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و بر اساس بودجه و نیاز پروژه شما بهترین انتخاب را به شما معرفی خواهند کرد.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 22:45

گسکت (واشر صنعتی) چیست؟

بسیاری از صنایع تولیدی مانند اتومبیل سازی، هوا-فضا، الکترونیک، لوازم خانگی و صنایع نظامی در محصولات خود از گسکت (واشر صنعتی) استفاده می کنند.

گسکت (واشر صنعتی) نوعی محصول آب‌بندی است که معمولا به شکل صفحه یا رینگ و از مواد فلزی قابل انعطاف تولید می شود. گسکت (واشر صنعتی) معمولا با آب بندی بین دو قطعه از افت فشار و به هدر رفتن جریان سیال جلوگیری میکند.

گسکت (واشر صنعتی) عموما طوری طراحی و تولید می شود که نسبت به تغییرات فشار، دما، و در برخی موارد تغییرات الکتریکی یا الکترومغناطیسی مقاوم باشد. از آنجایی که گسکت (واشر صنعتی) باید در برابر فشار مقاوم باشد، بنابراین معمولا از دو قطعه ای که آنها را آب‌بندی می کند نرم تر و قابل انعطاف تر است تا کاملا بین دو قطعه جاگیر شود و آب بندی کامل صورت گیرد.

گسکت (واشر صنعتی) معمولا در انواع مختلف و با ویژگی های متنوع تولید می شود تا در هر کاربری خاصی بتواند بهترین آب بندی را ایجاد کند.

از لحاظ متریال نیز گسکت ها (واشر صنعتی) تنوع زیادی دارند. گسکت های (واشر صنعتی) فلزی، لاستیکی، پلاستیکی، چوب پنبه ای، کامپوزیتی از انواع گسکت (واشر صنعتی) های موجود در بازار هستند و متریال های خاص نیز گاهی برای ساخت گسکت ها (واشر صنعتی) برای کاربردهای ویژه به کار می رود.

در اغلب مواردی که آب‌بندی بین دو قسمت نیاز باشد از گسکت (واشر صنعتی) برای این منظور استفاده می شود. هرچند گاهی از اسپیسر نیز استفاده می کنند.

اورینگ ها نیز جزو دیگر محصولاتی هستند که برای آب بندی استفاده می شوند و کمی با گسکت (واشر صنعتی) تفاوت دارند. اورینگ ها در بیشتر موارد از لاستیک های سنتتیک یا پلاستیک های پلیمری تولید می شوند. از سوی دیگر، اورینگ ها با شکل ظاهری گرد یا مربع از گسکت (واشر صنعتی) ها قابل تشخیص هستند و همینطور میزان تحمل فشار بالای آنها باعث می شود در جاهایی که گسکت (واشر صنعتی) معمولی مفید نیست به کار گرفته شوند.

 

انواع گسکت (واشر صنعتی) از لحاظ ساختار:

 

  • گسکت (واشر صنعتی) جکت دار

در این نوع گسکت (واشر صنعتی)، انعطاف پذیری و کارایی گسکت (واشر صنعتی) های نرم (لاستیکی یا پلاستیکی) با مقاومت و دوامی که توسط یک پوشش فلزی ایجاد شده است ترکیب می شود. از انواع این گسکت (واشر صنعتی) می توان به گسکت (واشر صنعتی) تک جکت و گست دوبل جکت اشاره گرد که نوع دوم در برابر فشار و دمای بالا و خوردگی مقاومت خیلی خوبی دارد. نوع دیگر، گسکت (واشر صنعتی) جکتی شیاردار است و همچنین می توان به گسکت (واشر صنعتی) جکتی نوع فرانسوی اشاره کرد که هم داخل و هم خارج آن با فلز پوشش داده شده است.

 

  • گسکت (واشر صنعتی) سخت

گسکت (واشر صنعتی) های سخت عموما از فلز ساخته شده اند و نسبت به گسکت (واشر صنعتی) های جکتی قیمت پایین تری دارند. این گسکت (واشر صنعتی) ها در برابر دما و فشار مقاومت بالایی دارند، اما برای اینکه بتوان با گسکت (واشر صنعتی) های سخت به آب‌بندی خوبی رسید به نیروی زیادی نیاز است، چرا که این گسکت (واشر صنعتی) ها انعطاف خوبی ندارند و با زور و انرژی زیاد باید آنها را محکم کرد.

 

  • گسکت اسپیرال وند (واشر صنعتی اسپیرال)

این گسکت (واشر صنعتی) از ترکیب لایه هایی از فلز و مواد نرمتر مانند لاستیک به صورت پیچشی یا حلقوی تولید می‌شود. طراحی خاص این نوع گسکت (واشر صنعتی) باعث می شود در برابر فشار و دمای بالا مقاومت خوبی داشته باشد و در عینحال از انعطاف‌پذیری مناسبی نیز برخوردار باشد. از گسکت (واشر صنعتی) اسپیرال وند عموما در خطوط لوله، سیستم های پمپاژ و مبدل های حرارتی استفاده می شود.    

انواع گسکت (واشر صنعتی) های از لحاظ مواد سازنده آنها:

 

  • گسکت (واشر صنعتی) های فلزی

این گسکت (واشر صنعتی) های عموما از آلومنیوم، مس، نیکل، فولاد، استنلس استیل یا برنج ساخته می شوند. این گسکت (واشر صنعتی) ها دارای مقاومت زیادی در برابر فشار و دما هستند، ولی معمولا با مواد غیر فلزی نرمتر ترکیب می شوند تا آب‌بندی ساده تر انجام شود.

 

  • گسکت (واشر صنعتی) های لاستیکی و پلاستیکی

به دلیل خاصیت کشسانی بسیار بالای لاستیک، این ماده برای ساخت بسیاری از گسکت (واشر صنعتی) ها استفاده می شود. لاستیک می تواند به سادگی تغییر شکل بدهد و درزها را بپوشاند تا آب بندی مناسب حاصل شود. بعضی انواع پلیمرها نیز با خاصیت های شبیه لاستیک معمولا برای ساخت گسکت (واشر صنعتی) استفاده می شوند. در این گروه می توان به الاستومر ترموپلاستیکی، لاستیک ترموپلاستیکی و پی وی سی اشاره کرد.

 

  • گسکت (واشر صنعتی) های سیلیکونی

سیلیگون به دلیل مقاومت بسیار بالایی که نسبت به دما دارد ماده بسیار مناسبی برای ساخت گسکت (واشر صنعتی) به شمار می رود. همچنین به دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش، برای استفاده در فضای آزاد نیز مناسب است. علاوه بر این، به خاطر مقاومت بالا در برابر شعله، گسکت (واشر صنعتی) ساخته شده از سیلیکون در صنایع الکترونیک و حمل و نقل نیز استفاده زیادی دارد.

 

پترو کالوج انباردار، وارد کننده و تامین کننده انواع لوله بدون درز ( لوله مانیسمان ) کربن استیل A 106، API 5L، St 37 و استنلس استیل 316، 316L، 304 و 304L و انواع لوله بدون درز آلیاژی P11، P22 و... در رده ها و اندازه های مختلف

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 22:32

فلومتر ( جریان سنج ، فلومیتر )  چیست؟

فلومتر تجهیزی است که برای اندازه گیری مقدار مایع، گاز یا بخار عبوری از آن استفاده می شود. بعضی از فلومتر ها مقدار جریان عبوری را بر حسب  زمان می سنجند. مثلا 50 لیتر در هر دقیقه. برخی دیگر از انواع فلومترها مقدار مجموع جریان عبوری را محاسبه می کنند.

فلومتر از دو قسمت اولیه ترنسدیوسر و ترانسمیتر تشکیل شده است. ترنسدیوسر جریان عبوری از فلومتر را سنس و شناسایی می کند. ترانسمیتر نیز بر اساس سیگنال خام دریافتی از ترنسدیوسر یک سیگنال قابل استفاده تولید می کند.

 

برخی فلومترها بر اساس حجم سیال عبوری مقدار آن را محاسبه می کنند، مانند فلومتر جابجایی مثبت. گروه دوم بر اساس سرعت عبور سیال مقدار آن را محاسبه می کنند که از انواع آن می توان به فلومتر  مغناطیسی، توربینی، التراسونیک و ورتکس اشاره کرد. گروه سوم فلومتر هایی هستند که بر اساس جرم سیال عبوری مقدار آن را اندازه گیری می کنند و فلومتر کوریولیس و فلومتر حرارتی یا ترمال از انواع آن هستند. گروه چهارم هم فلومترهایی هستند که بر اساس محاسبه پارامترهایی غیر از حجم و سرعت و جرم، مقدار جریان عبوری را محاسبه می کنند. از انواع فلومتر گروه چهارم می توان به فلومتر فشار متغیر اشاره کرد.

فلومتر چه کاربردهایی دارد؟

از فلومتر برای صنایع و کارکردهای بسیار متنوعی استفاده می شود. در ادامه به برخی از این صنایع و کاربردها اشاره می کنیم:

  • نفت و گاز و پتروشیمی
  • مواد غذایی و نوشیدنی
  • صنایع بهداشتی
  • آب و فاضلاب
  • تهویه مطبوع
  • سیستم های خنک کننده آب
  • روانکارها
  • گاز صنعتی
  • هوای فشرده

 

انواع فلومتر

روتامتر یا فلومتر سطح متغیر

روتامتر یا فلومتر سطح متغیر در واقع یک لوله باریک شونده و یک شناور است. این نوع فلومتر  به خاطر قیمت پایین، سادگی طراحی، افت فشار کم و قابلیت استفاده در محیط های مختلف جزو پرکاربردترین فلومتر ها برای گازها و مایعات می باشد.

فلومتر پیستونی فنری

این نوع از فلومتر دارای یک پیستون در داخل لوله ای باریک شونده است. در حالتی که سیال نباشد پیستون توسط فنر ثابت نگاه داشته می شود. از این فلومتر برای سیال های با ویسکوزیته پایین بیشتر استفاده می شود.

فلومتر جرمی گاز

فلومتر جرمی ترمال با کمترین مقدار نیاز به پارامترهایی مانند دانسیته، فشار و ویسکوزیته سیال کار می کند. بسیاری از این فلومتر ها دارای نمایشگرهای داخلی و خروجی های آنالوگ برای استفاده در دیتالاگرها هستند. بیشترین استفاده از فلومتر جرمی ترمال در مواردی است که تست نشتی نیاز باشد یا مقدار بسیار دقیق جریان عبوری مد نظر باشد.

فلومتر التراسونیک

این نوع از فلومتر برای سیال های کثیف مانند فاضلاب و پسماندها استفاده می شود. در این فلومتر از قانون داپلر و امواج التراسونیک برای تعیین مقدار سیال استفاده می شود.

فلومتر توربینی

این نوع از فلومتر دارای دقت بسیار بالایی است و می توان برای تعیین مقدار سیال های با ویسکوزیته بالا نیز از آن استفاده کرد. از فلومتر توربینی فقط می توان در خطوط لوله مستقیم استفاده کرد.

سنسور جریان پدالی

این نوع سنسور جریان به خاطر قیمت پایین و بهره وری بالا برای آب و سیال های مشابه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از سنسور جریان پدالی نیز فقط می توان در خطوط لوله مستقیم استفاده کرد.

فلومتر جابجایی مثبت

در مواقعی که خط لوله مستقیم نیست و نمی توان از توربین متر یا سنسور پدالی استفاده کرد، از فلومتر جابجایی مثبت می توان استفاده کرد. همچنین از این نوع فلومتر می توان برای مایعات با ویسکوزیته بالا نیز استفاده کرد.

فلومتر ورتکس

مهمترین ویژگی این نوع فلومتر حساسیت پایین به تغییرات جریان و نیز مقاومت بالا در برابر خوردگی و خستگی می باشد. همچنین هزینه های نگهداری آن نیز پایین است.

لوله پیتو یا سنسور فضار متغیر

لوله پیتو دارای محاسن زیادی است، از جمله هزینه نصب پایین، افت فشار خیلی کم، هزینه پایین تعمیر و نگهداری و عمر مفید زیاد.

فلومتر مغناطیسی

این نوع فلومتر برای سیال های رسانا بسیار مناسب است. این نوع فلومتر هیچ قطعه متحرکی ندارد و به همین دلیل برای فاضلاب و یا سیال های کثیف و غلیظ بسیار مناسب است.

آنمومتر یا سرعت سنج سیال

از این مدل فلومتر برای تعیین مقدار جریان هوا استفاده می شود. آنموتر نیز مانند فلومتر مغناطیسی هیچ قطعه متحرکی ندارد. البته آنمومتر پره ای نیز نوع دیگری از آنمومتر است که قسمت متحرک دارد. همچنین آنمومترها ممکن است ویژگی محاسبه دما و رطوبت را نیز دارا باشند.

 

پترو کالوج انباردار، وارد کننده و تامین کننده انواع لوله بدون درز ( لوله مانیسمان ) کربن استیل A 106، API 5L، St 37 و استنلس استیل 316، 316L، 304 و 304L و انواع لوله بدون درز آلیاژی P11، P22 و... در رده ها و اندازه های مختلف

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 22:32

خلاطه ( بتونیر وینچ دار) چیست؟

خلاطه به دستگاهی گفته میشود که مقدار مشخصی از شن، ماسه، سنگ و سیمان و آب در دیگ آن قرار گرفته و با چرخش مداوم آن این مواد کاملا با هم مخلوط شده و بتن تولید می گردد. به عبارت دیگر، نوعی ملات ساز می باشد که مصالح ساختمانی مختلف را به عنوان ورودی دریافت نموده و بتن را در خروجی تحویل می دهد. در صنعت ساختمان سازی و عمران به خلاطه ملات ساز، بتونیر و میکسر بتن یا همزمن بتن و بلندر نیز می گویند. با توجه به تنوع بسیار بالا در این تجهیزات، لازم است بر اساس نوع پروژه و مقدار بتن مورد نیاز و همچنین بودجه مورد نظر یکی از بهترین گزینه ها را تهیه و استفاده نمایید.

انواع خلاطه و کاربرد آنها

خلاطه یا بتونیر وینچ دار که در برخی مواقع به میکسر بتن نیز معروف می باشد، یکی از تجهیزات به کار رفته برای فعالیت های عمرانی بوده و عمل تولید بتن را انجام می دهد. خلاطه های به کار رفته در هر یک از پروژه های ساختمانی یا عمرانی با هم متفاوت می باشند که این تفاوت ها نه تنها از نظر ظاهری بوده، بلکه از نظر ظرفیت نیز با هم فرق دارند.

انواع خلاطه

خلاطه (بتونیر وینچ دار) را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی کرد که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. از جمله دسته بندی های انواع خلاطه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 بر اساس شکل ظاهری

با توجه به اینکه بدنه بتونیر یا ملات ساز در اغلب مواقع فلزی می باشد، در نتیجه وزن آن سنگین خواهد بود. علاوه براین، در پروژه های ساختمانی و عمرانی ممکن است در طول روز نیاز به تغییر مکان خلاطه ها باشد. لذا در طراحی و ساخت خلاطه به این مسئله توجه داشته و آنها را در دو نوع دو چرخ و جهار چرخ تولید می کنند. نوع دو چرخ خلاطه ها دارای دو دسته است که توسط نیروی انسانی حرکت داده شده و دستگاه بر روی چرخ ها حرکت می کند. به منظور سهولت در جا به جایی خلاطه های بزرگ با ظرفیت بالا از چهار چرخ استفاده می گردد.

بر اساس نوع موتور

با توجه به اینکه در انجام پروژه های عمرانی دسترسی به انرژی برق در بسیاری از مواقع امکان پذیر نمی باشد، لذا موتور خلاطه ها در سه نوع برقی، بنزینی و دیزلی در نظر گرفته میشود. نوع برقی یا الکتروموتور قدرت بالایی داشته و مصرف انرژی در آن بیشتر از دو مورد دیگر می باشد. در مقابل، خلاطه های دیزلی دارای توان و قدرت بالایی می باشد و گزینه ای مناسب برای محیط هایی است که دسترسی به انرژی برق در آنها امکان پذیر نیست.

بر اساس نحوه حرکت دیگ

یکی از اصلی ترین معیارهای دسته بندی انواع خلاطه، نحوه به چرخش درآمدن دیگ آن ها می باشد. به عبارت دیگر، نحوه انتقال انرژی و نیرو از موتور دستگاه به دیگ در بتونیرهای مختلف با هم متفاوت است و بر همین اساس می توان آنها را در دو گروه کلی زیر قرار داد:

دنده زیر

در این نوع بتونیر چرخ دنده هایی در زیر دیگ نصب شده و انرژی موتور به این دنده ها منتقل شده و با چرخش خود منجر به حرکت دیگ می گردند. در اغلب مواقع خلاطه ها با ظرفیت کم و متوسط به صورت دنده زیر تولید و طراحی می گردند.

خلاطه-کدکالا

 

 

دنده دور

بر روی دیگ این نوع ملات ساز، چرخ دنده فلزی نصب می گردد که با انرژی موتور حرکت نموده و باعث چرخش دیگ خواهد شد. خلاطه های دنده دور بخاطر صدای زیادی که دارند، نسبت به نوع دنده زیر کاربرد کمتری داشته و البته از نظر فیمت ارزان تر هستند.

رولیک لاستیک فشرده

خلاطه ها با ظرفیت زیاد دارای دیگ بزرگی بوده و به همین خاطر قرار دادن دنده در زیر آنها نمی تواند به صورت موثر منجر به حرکت دیگ گردد. در طراحی این نوع بتونیر از ۴ غلتک لاستیکی استفاده میشود که زیر نوار فلزی نصب شده روی دیگ قرار گرفته اند.

بر اساس ظرفیت

همان طور که در طول متن اشاره شد، هر یک از خلاطه ها دارای ظرفیت متفاوتی بوده و بر اساس نوع پروژه عمرانی می توان گزینه مناسب را انتخاب نمود. از رایج ترین انواع خلاطه بر اساس ظرفیت دیگ آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

۱۲۰ لیتری:

بیشت در محیط های آزمایشگاهی کاربرد داشته و به صورت یک چرخ بوده و در نوع دنده دور قرار میگیرد.

۳۰۰ لیتری:

گزینه مناسبی برای پروژه های ساختمانی کوچک می باشد و در دو نوع دو چرخ و چهار چرخ تولید می گردد. این نوع بتونیر در دو نوع دنده دور و دنده زیر موجود بوده و بارگیری مصالح آن به صورت دستی انجام میشود.

۴۰۰ لیتری:

ظرفیت دیگ این نوع میکسر بتن ۳۵۰ لیتر بوده و در دو نوع دنده دور و دنده زیر تولید و طراحی می گردند. موتور خلاطه ۴۰۰ لیتری برقی، دیزلی و بنزینی می باشد.

۵۰۰ لیتری:

گزینه مناسبی برای پروژه هی ساختمانی نسبتا بزرگ می باشد و دارای موتور برقی، بنزینی و دیزلی است. بارگیری در این نوع بتونیر با باکت هیدرولیکی انجام میشود.

۷۵۰ لیتری:

این گروه از میکسرهای بتن دارای دو موتور با قدرت ۱۰ و ۱۳ اسب بخار بوده و در گروه بتونیرهای رولیک لاستیک فشرده دو چره و چهار چرخ قرار دارند.

۱۰۰۰ لیتری:

دارای دو موتور با قدرت ۱۳ و ۱۵ اسب بخار بوده و مکانیزم بارگیری در آنها باکت هیدرولیکی می باشد. این نوع خلاطه برای پروژه های عمرانی بزرگ استفاده می گردد و گردش دیگ توسط رولیک لاستیک فشرده انجام میشود.

قیمت انواع خلاطه

مانند سایر تجهیزات مورد استفاده از پروژه های ساختمانی و عمرانی، قیمت خلاطه نیز بر اساس فاکتورهای مختلف متفاوت می باشد. برای تعیین قیمت این تجهیزات فاکتورهایی از قبیل ظرفیت دیگ، نوع موتور، قدرت موتور، جنس بدنه، مکانیزم گردش دیگ و غیره در نظر گرفته میشود.

فروش انواع ملات ساز و خلاطه

گروه کد کالا ارائه دهنده انواع خلاطه در سایز و ظرفیت های مختلف می باشد که همگی در بالاترین کیفیت طراحی و تولید می گردند.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 21:23

خرید بتونیر

افرادی که در حوزه صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد با بتونیر و کارکرد آن آشنا هستند.امروزه با وجود درگیری های مختلف روزانه افراد حتی دستگاه های سنگین را هم میتوان آنلاین خریداری کرد . این کار نظم و سرعت زیادی را در پروسه انجام پروژه برای مهندسان ایجاد می نماید.

در این مقاله برای افراد ناآشنا با بتونبر ابتداعا به معرفی آن و انواعش می پردازیم .سپس فروشگاه اینترنتی کد کالا را به شما جهت خرید انواع ماشین آلات سنگین ساختمانی معرفی خواهیم کرد.

بتونیر چیست؟

به تجهیزاتی که در آنها مقادیر مشخص از شن، ماسه، سیمان و آب و سنگ با هم مخلوط شده و در نهایت بتن را به عنوان خروجی تحویل می دهد اصطلاحا میکسر بتن یا بتونیر گفته میشود. این تجهیزات شامل موتور و دیگ می باشند که انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآمدن دیگ توسط موتورهای بنزینی یا دیزلی و برقی تامین می گردد. میکسر بتنی یا خلاطه دارای تنوع بالایی بوده و با توجه به نوع پروژه و مقدار بتن مورد نیاز در زمان می توان گزینه های مناسب را انتخاب نمود. برخلاف نام این تجهیزات، از این نوع میکسرهای صنعتی نه تنها برای تهیه بتن ، بلکه برای مخلوط کردن و هم زدن سایر ترکیبات صنعتی نیز استفاده میشود و با توجه به ظرفیت دیگ آنها در دو نوع آزمایشگاهی و پروژه ای قابل تولید هستند.

 

انواع بتونیر

بر اساس نحوه کار

در یک دسته بندی کلی می توان میکسرهای بتنی را در دو گروه قرار داد که شامل میکسرهای پیوسته و دسته ای می باشند و با هم کاملا متفاوت هستند. به طوریکه در بتونیرهای دسته ای، بر اساس زمان و نیاز پروژه فرآیند تولید بتن انجام شده و بعد از آن عملیات متوقف می گردد. در صورتیکه در بتونیرهای پیوسته به صورت مداوم و بدون توقف بتن تولید و تخلیه میشود و گزینه ای مناسب برای پروژه های بزرگ عمرانی خواهد بود. علاوه بر این موارد می توان این تجهیزات را بر اساس فاکتورهای دیگری از قبیل ظرفیت، نوع موتور و شیوه حرکت دیگ نیز تقسیم بندی نمود.

بر اساس گنجایش

ظرفیت و گنجایش دیگ هر یک از بتونیرها متفاوت بوده و با توجه به نوع پروژه و میزان بزرگی آن می توان گزینه هایی مناسب را انتخاب و خریداری نمود. رایج ترین و پرکاربردترین انواع بتونیر عبارتند از:

بتونیر-کدکالا

 

میکسر بتنی ۱۲۰ لیتری

کوچکترین نوع بتونیر بوده که بیشتر در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت مفید بارگیری این نوع خلاطه ۹۰ لیتر بوده و برای فعالیت به موتوری با قدرت یک اسب بخار نیاز دارد. همچنین لازم به ذکر است که بارگیری از این دستگاه به صورت دستی و توسط اپراتور انسانی انجام میشود.

بتونیر ۳۰۰ لیتری

میکسر بتنی لیتری از دیگر انواع بتونیر می باشد که ظرفیت مفید آن ۲۵۰ لیتر است و دارای موتورهای دیزلی یا بنزینی و الکتروموتور با قدرت ۳ اسب بخار می باشد. این نوع خلاطه گزینه بسیار مناسبی برای پروژه های ساختمانی بوده که بارگیری از آن توسط اپراتور انسانی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که بتونیرهای ۳۰۰ لیتری در دو نوع دو چرخ و چهار چرخ قابل تولید هستند.

بتونیر برقی-کدکالا

 

بتونیر ۴۰۰ لیتری

همان طور که از نام این گروه از میکسرهای بتن مشخص است، ظرفیت آن ۴۰۰ لیتر بوده که ۳۵۰ لیتر ظرفیت مفید بارگیری دارد. از مهم ترین ویژگی های این نوع خلاطه می توان به بهره مندی از موتور دیزلی، بنزینی و الکتروموتور با قدرت ۵٫۵ اسب بخار اشاره نمود. علاوه براین، بارگیری از این دستگاه به صورت دستی انجام شده و برای جا به جایی آسان آن به صورت چهار چرخ تولید میشود.

بتونیر ۵۰۰ و ۷۵۰ لیتری

این دو نوع بتونیر دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و به ترتیب در گروه بتونیرهای نیمه هیدرولیک و هیدرولیکی قرار میگیرند. بارگیری از این دو نوع میکسر بتن توسط باکت هیدرولیکی انجام شده و از نظر قدرت موتور با هم متفاوت هستند. بتونیرهای ۵۰۰ لیتری با موتورهایی با قدرت ۵٫۵ و ۷٫۷ و نوع ۷۵۰ لیتری با موتورهای ۱۰ تا ۱۳ اسب بخار حرکت می کنند. همچنین لازم به ذکر است که بتونیرهای ۵۰۰ لیتری در گروه دنده دور و دنده زیر قرار گرفته و نوع ۷۵۰ لیتری دارای رولیک لاستیک فشرده می باشد.

انواع بتونیر بر اساس شیوه حرکت دیگ

از دیگر فاکتورهایی که می توان بر اساس آنها بتونیرها را تقسیم بندی کرد، شیوه به حرکت درآمدن دیگ آنها می باشد. بر همین اساس می توان به انواع زیر اشاره نمود:

 دنده زیر

در این نوع میکسر بتنی برای انتقال نیرو از موتور به دیگ و به حرکت در آوردن آن، دنده هایی در زیر دیگ قرار گرفته اند و به همین خاطر به دنده زیر معروف هستند. این ساختار برای بتونیرهای ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰ لیتری به کاربرده میشوند.

بتونیر دنده دور

برخلاف نوع دنده زیر، در این نوع خلاطه دنده هایی در اطراف دیگ تعبیه میشود تا با انرژی منتقل شده توسط موتور در نهایت باعث چرخش دیگ گردند. بتونیرهای ۱۲۰ لیتری و ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ لیتری را می توان در نوع دنده دور نیز قرار داد.

رولیک لاستیک فشرده

در میکسرهای بتنی که ظرفیت بالایی دارند و به چرخش درآمدن دیگ در آنها نیاز به انرژی زیادی دارد، ۴ رول لاستیکی زیر حلقه نصب شده روی دیگ قرار میگیرد. در بتونیرهای ۷۵۰ و ۱۰۰۰ لیتری مکانیزم حرکت دیگ استفاده از رولیک لاستیک فشرده می باشد.

بتونیر-کدکالا

 

انواع بتونیر بر اساس نوع موتور

در ساختار کلی میکسرهای بتنی بدنه، دیگ، دنده، موتور و چرخ از اصلی ترین اجزا می باشند. موتور به کار رفته در این تجهیزات انرژی مورد نیاز برای چرخش دیگ را فراهم می کند که این موتورها خود در دسته بندی های متعدد قرار می گیرند. از رایج ترین انواع بتونیر بر اساس نوع موتور می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • بتونیر الکتروموتور
  • بتونیر موتور دیزلی
  • بتونیر موتور بنزینی

در نوع الکتروموتور انرژی دستگاه توسط نیروی برق تامین شده و به همین خاطر تنها در شرایطی می توان از آن استفاده نمود که در محل اجرای پروژه در دسترسی به برق محدودیتی وجود نداشته باشد. در محیط هایی که با محدودیت دسترسی به برق مواجه هستید، دو نوع موتور بنزینی و دیزلی می تواند گزینه مناسبی باشد.

فروش انواع بتونیر در فروشگاه کدکالا

فروشگاه اینترنتی کدکالا فروشنده و ارائه دهنده انواع بتونیر در ظرفیت های مختلف می باشد که با توجه به جنس به کار رفته برای بدنه این تجهیزات، دارای استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه می باشند.در فروشگاه کدکالا انواع ماشین آلات سنگین ساختمانی از جمله بالابر ساختمانی ، انواع کمپرسوربادی ، خلاطه و … را میتوان خریداری نمود.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 139 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 21:24

انواع لوستر چوبی

لوستر چوبی یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع لوستر می باشد که در تمامی سبک های معماری اهمیت ویژه ای در دکوراسیون داخلی منازل دارد. تلفیق زیبایی و هنر و ایجاد حس زیبایی سبک کلاسیک در محیط از مهم ترین دلایل برای انتخاب این نوع لوستر می باشد. با توجه به سوالات و ابهاماتی که ممکن است درباره این نوع لوستر وجود داشته باشد، در ادامه نگاه جامعی به آن خواهیم داشت و به این سوالات پاسخ می دهیم از قبیل، لوستر چوبی بهتر است یا فلزی و انواع لوستر چوبی کدام است و برای چه محیط هایی بیشتر کاربرد دارند. اگر به دنبال لوستر چوبی ارزان هستید نیز این مقاله را از دست ندهید.

چرا لوستر چوبی 

این روزها لوستر چوبی گزینه‌ ی مناسبی برای طرفداران متریال چوب است.متریال چوب علاوه بر زیبایی ، هارمونی جذابی با رنگ های روشن مثل سفید ، کرم ، سبز روشن و زرد ایجاد میکند.

ما در این مطلب می‌خواهیم به برخی از مزایا و برخی از کاستی‌‌های داشتنِ لوستر چوبی اشاره کنیم تا شما بتوانید با خیال راحت‌تری به هنگام خرید کردن تصمیم گیری کنید.

طراحی های متفاوت و زیبا با چوب

فرم دهی و طراحی با متریال چوب بسیار رایج است و از هنرهای قدیمی ایرانیست که به معرق کاری میتوان اشاره نمود.

ایجاد حس آرامش در فضای خانه

اگر شما به دنبال آن هستید تا خانه شما از حس آرامش و از انرژی مثبت بیشتری برخوردار باشد، لوستر چوبی هیچ‌وقت انتخاب اشتباهی نیست.

حتما باید بدانیم و متوجه باشیم که چوب متریال و عنصری‌ست که برای اضافه کردن گرما و راحتی به فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوستر چوبی بهتر است یا لوستر فلزی

با کمی جستجو در فروشگاه ها و لوکس فروشی ها کاملا با تنوع بسیار بالای لوسترها مواجه خواهید شد و شاید در مرحله انتخاب و خرید این سوال برایتان بوجود آید که لوستر چوبی بهتر است یا لوستر فلزی؟

در حالت کلی نمی توان به این سوال پاسخ مشخص و واضحی داد. چون ابتدا باید مشخص کنید که هدفتان از خرید لوستر چیست و برای چه محیطی با چه سبک دکوراسیون قصد تهیه لوستر دارید. لوسترهای فلزی مانند چوبی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که قطعا در محیط های زیادی کاربرد دارند. اما لازم است بدانید که با توجه به متریال به کار رفته در لوسترهای فلزی، در اغلب مواقع قیمت لوستر های ساخته شده از چوب ارزان تر از نوع فلزی می باشد. اگر به دنبال لوستر ارزان هستید، بهتر است بیشتر در بین لوسترهای چوبی جستجو کنید.

ترکیب چوب و فلز در لوستر

لوستر با متریال ترکیبی چوب و فلز نیز از انواع لوستر مدرن است که در طراحی های جالبی در ده سال اخیر وارد بازار شده و طرفداران خود را نیز دارد . این نوع لوستر سادگی سبک مدرن را ندارد و در واقع با طرح های خاصی تولید میشود .

لوستر چوبی-کدکالا

 

تاثیر سبک دکوراسیون داخلی در انتخاب لوستر 

نحوه چیدمان و دکوراسیون داخلی منازل از سبک های متفاوتی پیروی میکند که بسته به علاقه افراد متفاوت است. به طور کلی سبک کلاسیک و مدرن و تلفیق این دو سبک با نام نئوکلاسیک در بین مردم ملموس تر و پرطرفدارتر است. با یک نگاه کلی به چیدمان یک خانه میتوان گفت از کدامیک از این سبک ها پیروی می کندو

به طور کلی سبک کلاسیک در بین سنین میانه سال طرفدار بیشتری دارد. اما سبک مدرن در بین جوان ها رایج تر است . معمولا زوج های جوان برای خرید جهیزیه خود از سبک مدرن پیروی میکنند. در انتخاب لوستر برای چیدمان خانه نیز قانونی وجود ندارد اما به طور معمول لوسترهای فلزی مخصوصا امروز در طراحی های مدرن اجرا می شوند. لوستر چوبی بیشتر مناسب سبک کلاسیک است در ادامه چند نمونه از لوستر های چوبی را در سبک مدرن و کلاسیک بررسی می کنیم.

لوستر چوبی - کدکالا

 

 

لوستر چوبی برای چه فضاهایی مناسب است؟

سوال دیگری که ممکن است وجود داشته باشد این است که لوستر چوبی برای چه فضاهایی مناسب است؟ پاسخ این سوال نیز تا حد زیادی به محیطی که قصد دارید در آن از لوستر استفاده کنید بستگی دارد. از جمله کاربرد های این نوع لوسترهای جوبی می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

لوستر چوبی اتاق خواب

با توجه به اینکه تنوع در لوسترهای ساخته شده از چوب بسیار زیاد می باشد، لذا می توان نمونه های کوچک با تعداد شاخه های کمتر را برای اتاق خواب انتخاب نمود. لوستر اتاق خواب تعداد لامپ و حباب های روشنایی کمتری داشته و از نظر ارتفاع و اندازه نیز کوچکتر از نمونه هایی می باشد که در پذیرایی و سالن های بزرگ استفاده می گردد. از بهترین نمونه ها در بین لوسترهای چوبی برای اتاق خواب می توان به لوسترهای مدرن و فانتزی اشاره نمود که با فضای کوچک اتاق سازگاری کاملی دارد.

لوستر چوبی اتاق خواب

 

لوستر پذیرایی

از دیگر محیط هایی که می توان فضای آن را با لوسترهای چوبی فوق العاده زیبا کرد و حس و حال کلاسیک را در آن بوجود آورد، سالن های پذیرایی می باشد. با توجه به اینکه سالن های پذیرایی اغلب اوقات بزرگتر از سایر بخش های منزل می باشد، در نتیجه می توان لوسترهای بزرگتری را برای آن انتخاب نمود. در خرید لوستر پذیرایی بهتر است نمونه هایی را انتخاب کنید که تعداد شاخه های بیشتری داشته و نور و جلوه بهتری را در فضا ایجاد نمایند. البته لازم به ذکر است که انتخاب لوستر برای پذیرایی تا حد زیادی به نوع دکوراسیون و میزان بزرگی و ارتفاع دیوارها بستگی دارد و حتی می توان از نمونه های مدرن استفاده نمود.

انواع لوستر چوبی

لوسترهای ساخته شده از چوب را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی کرد از قبیل رنگ، مدل، تعداد شاخه ها و جنس چوب! از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع لوستر می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

لوستر  سقفی

در محیط های کوچک از قبیل اتاق خواب و سالن های پذیرایی و اتاق نشیمن که فضای زیادی به آنها اختصاص داده نشده است، لوسترهای سقفی یکی از بهترین گزینه ها می باشد. بدنه چوبی این نوع لوستر روی سقف قرار گرفته و رشته هایی از کریستال های درخشان با ارتفاع و طرح های مختلف از آن آویز می باشند. لوستر چوبی سقفی با انواع سبک های دکوراسیون تناسب داشته و همیشه کاملا بروز خواهد بود.

لوستر شاخه ای 

در محیط هایی با دکوراسیون کلاسیک همیشه از لوسترهایی استفاده میشود که تعداد زیادی شاخه داشته و روی هر شاخه حباب و لامپ نصب می گردد. این سبک لوستر نه تنها با جنس های فلزی تولید می گردد، بلکه نمونه ای بسیار پرطرفدار در میان لوسترهای چوبی نیز به شمار می رود. تعداد شاخه ها و جهت آنها بسیار متغییر بوده و با توجه به میزان نور مورد نیاز برای محیط از انواع تک شاخه، دو شاخه و چند شاخه استفاده نمایید.

لوستر مدرن

در منازل و محیط های کاری با سبک دکوراسیون مدرن، بهتر است نمونه های بسیار زیبا از لوسترهای مدرن را انتخاب کنید. این نوع لوستر بدور از هرگونه تجملات بوده و زیبایی و سادگی را به زیباترین شکل با هم تلفیق نموده است. نمونه های مدرن این لوسترها را می توان برای آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق خواب و حتی محیط های کاری نیز انتخاب نمود.

جدیدترین لوستر چوبی برند دارکار 

جدیدترین لوستر چوبی دارکار انواع مدرن و کلاسیک برند دارکار اولین تولید کننده، طراح و مبتکر لوسترهای چوبی در ایران با بیش از ۳۷ سال تجربه بزرگ ترین و موفق ترین تولید کننده لوسترهای چوبی در ایران و خاورمیانه می باشد.

این مجتمع تولیدی که حاصل نزدیک به ۴ دهه تولید با کیفیت و شهرت خاص خود را با ارائه بیش از ۱۵۰ مدل لوستر چوبی و چراغ های تزئینی و طراحی های فوق العاده جذاب تقریبا همه سلایق را در ایران و خاورمیانه دربر گرفته دارای تنوع فوق العاده، کیفیت بالا، قیمت مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

تمامی این موارد از دارکار برندی بی نظیر در زمینه لوستر ساخته که بدون تبلیغات شهرتی خاص دارد.

دارکار موفقیت خود را مرهون متخصصین با تجربه در زمینه ساخت لوستر و مدیریت کارآمد و پرسنل وفادار و دانش فنی و تکنولوژی روز و طراحی منحصر به فرد این مجموعه در زمینه ساخت لوستر می داند.

صنایع روشنایی دارکار دارای بخش های گسترده ای همچون بخش فرآوری و پخت چوب، ماشین کاری، صنایع دستی، شیشه گری، خراطی، فلزکاری، رنگ کاری،

مونتاژ و کنترل کیفیت می باشد که ازاین مجتمع یک مجموعه در زمینه ساخت لوستر بی بدیل ساخته است.

 

 

لوستر چوبی-کدکالا

 

 

لوستر چوبی ارزان-کدکالا

 

 

لوستر چوبی-کدکالا

 

خرید لوستر چوبی دارکار

محصولات دارکار درتمامی شهرهای ایران در دسترس است.

لوستر چوبی دارکار را می توان در فروشگاه های شهرهای گوناگون یافت اما خرید آن از طریق سایت کدکالا برای شما بسیار ساده است .

از طریق سایت کدکالا میتوانید تمامی مدل ها را مشاهده و پس از اطلاع از قیمت دقیق آن خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

چراغ آویز چوبی, آباژور چوبی, ساعت چوبی, میز و چراغ مطالعه از دیگر محصولات دیگر برند ایرانی دارکاراست که همه با استفاده از چوب روس درجه یک ساخته می شوند.

برای برند دارکار مشتری مداری در الویت است. استفاده از متریال با کیفیت در ساخت محصولات دوام و کیفیت محصول نهایی را بدنبال داشته و از سوی دیگر رضایت خریداران را فراهم می آورد. تمامی محصولات دارکار دارای دو سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش می باشند.

لوستر چوبی ارزان

مواردی که در طول متن به آن اشاره شد تنها تعداد اندکی از مدل های مختلف لوسترهای ساخته شده از چوب می باشد. در نتیجه می توان برای خرید لوستر چوبی ارزان حق انتخاب بالایی داشت. از مهم ترین نکاتی که در خرید لوستر چوبی ارزان باید مد نظر داشت، نوع و مدل لوستر، اندازه و ابعاد آن می باشد. به عنوان مثال اگر لوسترهای شاخه ای را برای منزل خود انتخاب می کنید، می توانید با کم کردن تعداد شاخه های آن تاثیر زیادی در کاهش قیمت لوستر ایجاد نمایید.

علاوه براین، لوسترها بر اساس نوع و جنس چوب قیمت های متفاوتی دارند و بهتر است در زمان خرید به این مسئله توجه داشته باشید. به عنوان مثال، بهترین جنس چوب برای لوسترها چوب روس می باشد که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و زیبایی آن نیز کاملا منحصر به فرد است.

خرید اینترنتی لوستر چوبی

تنوع بالا در انواع لوستر بسیار زیاد بوده و با ورود به فروشگاه های ارائه دهنده این محصولات بدون شک در انتخاب دچار تردید خواهید شد. خرید اینترنتی لوستر چوبی یکی از بهترین راهکارها در این شرایط می باشد که فرصت مقایسه آسان محصولات متنوع را در کمترین زمان برایتان فراهم می کند.

فروشگاه اینترنتی کدکالا امکان خرید اینترنتی لوستر چوبی را فراهم نموده و دایره گسترده ای از انواع لوستر را در مجموعه محصولات خود قرار داده است.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 21:22

 برند ساعت لوتوس

ساعت لوتوس یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید کننده ساعت در داخل کشور می باشد که با بیش از سی سال سابقه فعالیت، موفق به تولید محصولاتی بسیار با کیفیت شده است. مجموعه محصولات این گروه شامل انواع ساعت های دیواری و ایستاده و ساعت چوبی می باشد که از نظر قیمت، شکل و ظاهر و طرح و رنگ بندی از تنوع بالایی برخوردار هستند.

ساعت لوتوس

 

ساعت چوبی

ساعت یکی از اجزای مهم و جدایی ناپذیر از دکوراسیون داخلی می باشد که در تمام دنیا، برندهای مختلفی به تولید و طراحی آن مشغول می باشند. در تولید ساعت متریال های مختلفی به کار می رود که از رایج ترین آنها فلزی و پلاستیکی و پلی رزین می باشد. در سالهای اخیر گروه لوتوس موفق به طراحی و تولید ساعت دیواری چوبی شده اند. این ساعت ها از ظرافت بسیار بالایی برخوردار بوده و تنوع رنگ در آنها نیز بالا می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های ساعت چوبی که اغلب در نوع دیواری و ایستاده تولید می گردند، استقامت بالای بدنه آنها در برابر ضربه می باشد که کارایی آن ها را افزایش می دهد.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در محصولات این برند می توان مشاهده نمود و دلیل محکمی بر کیفیت بالای محصولات این مجموعه می باشد، نوع موتور به کار رفته در ساعت چوبی آن است. این موتورها متعلق به برند تاویانی آرامگرد یانگ یان می باشد که در تمام دنیا شناخته شده بوده و دارای گارانتی سه ساله هستند. همچنین لازم به ذکر است که، ساعت چوبی آن در دو نوع دو موتوره و سه موتوره در بازار موجود می باشند که نوع سه موتوره آن قابلیت تنظیم سه زمان در یک ساعت وجود دارد.

 

ساعت دیواری در دکوراسیون داخلی

در بدو ورود به هر خانه ای میتوان در فضای هال یا پذیرایی آن یک ساعت دیواری یافت . بسته به سبک چیدمان خانه که کلاسیک باشد یا مدرن مدل ساعت دیواری نیز متفاوت است . در خانه هایی که علاقه مند به سبک کلاسیک هستند معمولا ساعت های چوبی دیواری پاندول دار به یا ساعت ایستاده به چشم می خورد .

در حالی که در سبک مدرن انتخاب های بیشتری برای ساعت است . مخصوصا ساعت با قاب استیل برنز یا نقره ای رنگ که این روزها بسیار ترند شده است .

البته ساعت های با قاب استیل در دکوراسیون کلاسیک هم گاها به چشم میخورد و جذابیت خاصی در کنار متریال چوب مبلمان و میزها دارد .

ساعت لوتوس-ساعت دیواری مدرن-کدکالا

 

 

انواع ساعت لوتوس

با توجه به سابقه فعالیت بالا برند لوتوس، تنوع بسیار بالایی در محصولات این مجموعه وجود دارد. به طوریکه می توان انواع ساعت لوتوس را به شرح زیر معرفی نمود:

  • ساعت لوتوس دیواری
  • ساعت ایستاده
  • ساعت فلزی
  • ساعت چرمی
  • ساعت دو طرفه
  • ساعت پلی رزین
  • ساعت کودک
  • ساعت گرندفادر

درباره ساعت گرندفادر چه میدانید؟

به احتمال بسیار زیاد، «نیاز به دانستن ساعت» آخرین دلیلی‌ست که کسی به خاطر آن به سراغ خرید ساعت گرندفادر می‌رود.

در واقع اگر بگوییم که داشتن ساعت گرندفادر تقریبا هیچ ارتباطی با گفتن یا نیاز به دانستن زمان ندارد، اغراق نکرده‌ایم.

حتی با وجود این نکته که این ساعت‌های مکانیکی از دقت بسیار بالا و ساختار به شدت دقیقی برخوردارند.

تقریبا می‌توان گفت که میل به داشتن این نوع ساعت در خانه به دلیل هنر دست، زیبایی بی‌نظیر و ارزش ماندگار آن می‌باشد و گفتن زمان بیشتر یه یک دلیل فرعی بدل می‌شود به هنگام خریدِ ساعت گرندفادر، باید با این حقیقت روبه‌رو شویم که هیچ چیز قابل مقایسه با صفحات حک شده و مزین به اعداد رومی و حرکت چشم‌نوازِ آونگ‌ها که از ویژگی‌های بارز اغلبِ ساعت‌های گرندفادر می‌باشد، نیست.

 

ساعت لوتوس-ساعت ایستاده-کدکالا

 

تاریخچه ساعت مدل گرندفادر

اصطلاح ساعت گرندفادر که به معنی ساعت پدربزرگ می‌باشد برگرفته از آمریکا در اوایل دهه 1800 میلادی می‌باشد.

این ساعت که اغلب دارای بدنه‌ای بلند و کشیده می‌باشد و به شکل ایستاده روی زمین قرار می‌گیرد به طور سنتی و به عنوان میراث خانوادگی از نسلی به نسل بعد منتقل می‌شد. که البته در بعضی خانواده‌ها هنوز هم این سنت زنده و برقرار است.

در واقع خریداران امروزه این ساعت‌های نفیس، با خرید این ساعت برای خانواده خود یک وسیله ماندگار و به نوعی یک وراثت ایجاد می‌کنند.

با توجه به این که نسل جدیدی از خریداران و مصرف‌کنندگان این ساعت‌ها از زیباییِ آنتیک آن‌ها و قدمت تاریخی آن‌ها استقبال کرده‌ و می‌کنند؛ در سال‌های گذشته دوباره، آونگ (پاندول) به طراحی ساعت گرندفادر بازگشته و ظاهر قدیمی و تاریخی‌ این ساعت را مثل گذشته احیاء کرده است.

ساعت گرندفادر یک میراث با ارزش

در شرایطی که، میانگین عمر تلفن‌های هوشمند، رایانه و به طور کلی هر نوع از دستگاه‌های تکنولوژیک جدیدی که این روزها در بین ما رواج دارند، معمولا چند سال بیشتر نیست. از سوی دیگر، برخی وسایل و دارایی‌ها هستند که با ارزش‌اند و می‌توانند تا سال‌ها و برای چندین دهه و حتی نسل‌ها مورد استفاده قرار بگیرند و به اشتراک گذاشته شوند.

مانند یک گرند پیانو، یا همین ساعت گرندفادر.

خانه‌ها و وسایل تزئینی و دکوری می‌آیند و می‌روند. اما ساعت‌های گرندفادر همیشه در برابر آزمون زمان ایستاده‌اند و ماندگاری خود را ثابت کرده‌اند. چه در خانه‌هایی که افراد ثروتمند و مشهور در آن‌ها زیسته‌اند و چه در خانواده‌های نه چندان ثروتمند یا مشهور توانسته‌اند خود را جای دهند.

موارد فوق تنها بخشی از محصولات لوتوس می باشند که هر یک از نظر طرح، رنگ، جنس و وزن دارای زیرمجموعه گسترده ای هستند. دو گروه از انواع ساعت لوتوس که به شدت پرطرفدار می باشند را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

 

ساعت لوتوس

 

ساعت لوتوس دیواری

ساعت لوتوس دیواری از دیگر انتخاب های بسیار زیبا و دیدنی می باشند که بدون شک تاثیر زیادی در جلوه دکوراسیون منزل و محیط های اداری و تجاری دارند. ساعت دیواری بر اساس جنس و متریال به کار رفته در بدنه آنها به ساعت های چوبی، فلزی، پلی رزین و فلزی چوبی تقسیم میشوند. این محصولات با توجه به جنس بدنه قیمت های متفاوتی دارند که در اغلب مواقع ساعت دیواری پلی رزین بیشترین قیمت را دارا می باشند. از منحصر به فردترین ساعت های دیواری می توان به نوع چرخ دنده ای اشاره کرده که با دکوراسیون مدرن سازگاری خوبی دارد. بدنه این ساعت ها فلزی بوده و دارای موتور چرخ دنده ای هستند.

ساعت ایستاده

از دیگر انواع پرفروش و پرطرفدار در میان محصولات برند لوتوس می توان به ساعت های ایستاده آن اشاره نمود. ساعت لوتوس ایستاده در نوع آباژوری طراحی گردیده و با توجه به اینکه بدنه آنها حجم زیادی را اشغال نمی کند، لذا گزینه ای مناسب برای محیط هایی با دکوراسیون مدرن و فضای کم خواهد بود. ابعاد این نوع ساعت ها اغلب ۳۷* ۱۶۷ سانتی متر بوده و با توجه به وزن کم آنها که حدود ۴٫۵ کیلوگرم می باشد، لذا جا به جایی آن ها بسیار آسان است. البته لازم به ذکر است که ساعت ایستاده تنها در نوع فلزی تولید شده و در گروه ساعت های چوبی قرار نگرفته است.

 

ساعت لوتوس ایستاده

 

 

مدل ساعت لوتوس

همان طور که اشاره شد، محصولات لوتوس در دایره ی بسیار گسترده ای قرار گرفته اند از قبیل ساعت دیواری، ایستاده، گرند فادر، کودک و غیره. هر یک از این مدل ها از نظر قیمت با هم متفاوت هستند و به عنوان مثال، ساعت های ایستاده گران تر از سایر محصولات می باشد.

ساعت-دیواری-چوبی-لوتوس-LOTUS-مدل-۸۰۳۱-۲۸۰x315

 

 

قیمت ساعت لوتوس

تنوع بالا در محصولات لوتوس باعث شده است رنج قیمت در گروه محصولات آن بسیار گسترده باشد، به طوریکه می توان در کنار ساعتهای لوکس و گران قیمت، انواع ساعت ارزان را نیز مشاهده نمود. در حالت کلی قیمت ساعت لوتوس بر اساس چند فاکتور مهم مشخص می گردد از قبیل:

جنس ساعت

جنس و متریال به کار رفته در ساخت بدنه ساعت که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و همچنین مقاومت آن دارد، در تعیین قیمت ساعت لوتوس موثر است. به عنوان مثال، در اغلب مواقع ساعت دیواری چوبی که از گذشته تا امروز در دکوراسیون منازل وجود دارد، نسبت به نوع فلزی و پلی رزین ارزان تر می باشد. نوع فلزی و پلی رزین از نمونه های نسبتا گران در میان ساعت ها هستند.

اندازه و ابعاد ساعت

این کاملا طبیعی است که هر چه ساعت در اندازه و ابعاد بزرگتری تولید و طراحی گردد، نیاز به متریال بیشتری داشته و قطعا قیمت آن بیشتر خواهد شد. لذا اگر به دنبال گزینه هایی با قیمت ارزان ساعت هستید، بهتر است به اندازه و ابعاد محصول توجه زیادی داشته باشید.

نوع موتور ساعت

از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت ساعت نوع و برند موتور به کار رفته در آن می باشد. به عنوان مثال، نوع دو موتوره ممکن است کمی ارزان تر از سه موتوره باشد.

به طور کلی شروع قیمت ساعت لوتوس به طور معمول از ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود.

خرید اینترنتی ساعت دیواری لوتوس

تنوع بالا در محصولات گروه تولیدی لوتوس اولین و مهم ترین دلیل برای خرید اینترنتی این ساعتها می باشد. چون تمام فروشگاه ها و مراکز خرید ساعت تمام محصولات این برند را در کنار هم قرار نمی دهند. علاوه براین، با خریدهای حضوری امکان مرور ویژگی ها و جزئیات کامل محصول وجود ندارد. با خرید اینترنتی ساعت دیواری لوتوس این فرصت در اختیارتان قرار می گیرد تا در کمترین زمان ساعت های مختلف را بر اساس مدل، رنگ، وزن، شکل و غیره با هم مقایسه نموده و در نهایت بهترین گزینه را خریداری نمایید.

فروشگاه اینترنتی کدکالا امکان خرید اینترنتی ساعت لوتوس را فراهم نموده و با ارائه گارانتی اصل بودن محصولات خود را تضمین می کند.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399 ساعت: 21:21

گاز رومیزی چیست؟

گاز رومیزی یا صفحه ای مدت کوتاهی است که استفاده از آن در منازل متداول شده است و به میزان گاز های فر دار شناخته شده و معمول نیست. آیا تا به حال دقت کرده‌اید که پیشرفت تکنولوژی با کوچک‌ شدن تجهیزات رابطه ای مستقیم دارد؟! تجهیزات خانگی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی در منزل اجاق گاز است که این روزها از نوع گاز رومیزی در بین مردم رواج بسیار زیادی دارد و به تازگی استقبال از این نوع اجاق گاز ها رو به افزایش گذاشته و با توجه به افزایش تقاضاها، تولید یا وارداتشان وارد فاز جدیدی شده است.

اجاق گاز اصلی ترین و مهم ترین جزء یک آشپزخانه به حساب می آید. با پیشرفت تکنولوژی و عوض شدن سبک زندگی ها این نیاز ایجاد می شود تا تغییری در ظاهر و اجزای تشکیل دهنده این محصول را شاهد باشیم. اجاق گاز رومیزی یا صفحه ای و یا توکار از متنوع ترین و پرکاربرد ترین انواع اجاق گازهاست که با توجه به مدل و رنگ کابینت ها و دیگر اجزای آشپزخانه انتخاب می شود.

 

گاز رومیزی یا صفحه‌ای، پدیده ای بزرگ در تجهیزات آشپزخانه ها هستند. این گازهای رومیزی هم از نظر ظاهر و هم از نظر تکنولوژی و هم ابعاد گاز رومیزی، بسیار موفق‌تر و کارآمدتر از مدل‌های قدیمی عمل کرده‌اند. میزان نوآوری و تنوع در طراحی و ساخت اجاق رومیزی نیز در حال افزایش است. به دلیل تنوع بسیار زیاد گاز رومیزی موجود در بازار لازم است قبل از خرید گاز رومیزی اطلاعات کافی درباره‌ی برندها، توان حرارتی و کیفیت گاز رومیزی بدست بیاورید. این مطلب راهنمایی خوب جهت خرید گاز رومیزی خواهد بود. همچنین در اینجا می خواهیم به چند نکته مهم درباره ی نگه داری و استفاده ی بهینه از انواع گازهای رومیزی و تعمیرات آن ها بپردازیم

 

مزایای اجاق گاز رومیزی

 

آشپزخانه بخش بسیار پویا و  مهم فضای خانه بشمار می آید. بیشتر مردم زمان زیادی را برای آماده کردن وعده های غذایی مناسب برای اعضای خانواده در آن سپری میکنند که فضای آشپزخانه می تواند برای خیلی از خانواده ها مکانی برای صرف وعده های غذایی باشد.به همین دلیل این فضا یکی از مهمترین بخش های خانه می باشد و اینکه چگونه آن را طراحی کنیم بسیار اهمیت دارد. یکی از پر اهمیت ترین و پرکاربردترین وسایل آشپزخانه، اجاق گاز است که بیشترین و مهم ترین زمان پخت و پز در کنار این وسیله انجام می گیرد. اجاق گازهای رومیزی از جهت طراحی دکوراسیون می توانند جلوه ای خاص و به فضای آشپزخانه ببخشند.

 

البته پیش از آن که به ظاهر بپردازیم، باید مهم ترین مزیت اجاق گاز رومیزی را ذکر کنیم. در دوران حاضر خصوصا در انبوه سازی شهرهای شلوغ از جمله پایتخت، فضای کافی برای وسایل حجیم وجود ندارد. در این شرایط تلاش می شود وسایلی با حداقل حجم و نیاز به اشغال فضا تهیه شود. این مسئله خصوصا در آشپزخانه اهمیت ویژه ای می یابد زیرا این بخش از خانه معمولا محلی برای وسایل کاربردی است که خرید و حفظشان اجتناب ناپذیر است. تهیه ی گاز رومیزی به جای نوع فر دار می تواند یک راهکار خوب برای این مسئله باشد.

از دیگر مزایای گاز رومیزی خالی بودن فضای زیر آن برای استفاده به عنوان کابینت و کشو است که می توان وسایل بی شماری را در آن جای داد و نهایت استفاده از فضای آشپزخانه را داشت.

 

 

 

گاز رومیزی 02 سایت یراق نما

در خرید اجاف گاز رومیزی به چه مواردی دقت کنیم؟

 

گاز رومیزی در انواع مختلف، جنس های متفاوت، ابعاد متفاوت و شکل های متنوع ساخته می شوند. می توان انواع آنها از نظر سیستم های بکار رفته و سوخت مصرفی به دو نوع برقی و گازی تقسیم می شود که خریداران در هنگام سفارش و خرید لازم است به آن توجه کنند. در کشور ایران به دلیل اینکه گاز شهری ارزان تر از برق می باشد،  به همین دلیل نوع گازی اجاق گاز رومیزی بسیار مورد استقبال است اما در بسیاری از کشورهای دیگر قضیه دقیقا عکس این است و به علت گران بودن گاز، از مدل برقی اجاق گاز ها استفاده می شود.

رویه ی گاز

سطح رویه ی گاز رومیزی نیز از جنس های مختلف مانند شیشه، استیل، شیشه-استیل، آلومینیوم، سرامیک، لعابی و مانند این ها ساخته می شود که هم ظواهر مختلف و هم ویژگی های گوناگون برای گاز رومیزی ایجاد می کنند. در انتخاب جنس، در کنار ظاهر توجه به کیفیت، دوام و کارایی آن نیز لازم و مهم است. همچنین توجه به شکل گاز رومیزی را فراموش نکنید. گاز رومیزی در کنار شکل رایج چهارگوش (مربع یا مستطیل) به اشکال دیگری شامل چند ضلعی، دایره و بیضی نیز طراحی و ساخته می شود. چنانچه فضا و شرایط لازم برای کار گذاشتن آن ها داشته باشید، تهیه ی اجاق گاز رومیزی با شکلی تازه و بدیع می تواند آشپزخانه ی شما را زیباتر سازد و زندگی را از یکنواختی در آورد.

روکار یا تو کار بودن اجاق گاز نیز بسته به محل استفاده اهمیت دارد. در ادامه به معرفی انواع آن ها می پردازیم.

 

 

اجاق رومیزی

 

 

این مدل اجاق گازها همان‌طور که از نام آنها پیداست برای تولید حرارت از انرژی الکتریکی استفاده می کنند و نیازی به اتصال گاز شهری ندارند. در این مدل‌ها شعله ی مستقیمی وجود ندارد و حرارت از طریق المنت های موجود در صفحه به ظرف غذا انتقال پیدا می‌کند. این موضوع باعث ایمنی بیشتر در اجاق گاز برقی نسبت به مدل گازی می‌شود. بسیاری از مردم از طرفداران طراحی و راحتی اجاق گازهای صفحه ای برقی هستند. هرچند باید به این نکته توجه کنید که گازهای برقی نسبت به مدل‌های گازی برای گرم شدن به کمی زمان احتیاج دارند. این اجاق ها در ایران خصوصا در منازل عموما کاربردی ندارند زیرا این انرژی گران قیمت تر از گاز تمام می شود. اما در برخی از نقاط همانند سکوهای نفتی که امکان استفاده از اجاق گاز رومیزی وجود ندارد، می توان از اجاق برقی رومیزی استفاده نمود.

اجاق گاز رومیزی

 برای پخت‌وپز با قدرت بالا و کنترل حرارت، گاز صفحه‌ای گازسوز می تواند بهترین انتخاب باشد. این مدل‌ گاز رومیزی حتی برای سرآشپزهای حرفه‌ای خانگی نیز کاملا مناسب می باشند. زیرا با این مدل گازهای رومیزی می توان به راحتی درجه ی حرارت را سریع کنترل نمود. 

این محصول با تنوع بسیاری که دارد در کشور ما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که این مدل با اتصال به گاز شهری کار می‌کند و گاز شهری در کشور ما ارزان تر از سوخت های دیگر است و برای وسایلی مانند اجاق پخت و پز که مورد استفاده ی روزمره است، به صرفه تر و مناسب تر خواهد بود و پرکاربردترین مدل گاز رومیزی در کشور همین نوع گازسوز است.

هم اجاق گاز رومیزی و هم اجاق های برقی را می توان با صفحاتی از جنس های گوناگون تولید نمود. از جمله جنس های تولید شده می توان به اجاق گاز با صفحات استیل شیشه، اجاق گاز تمام شیشه، تمام استیل و موارد دیگر اشاره نمود. انتخاب کردن جنس این صفحات با توجه به کاربرد آنها و سلیقه ی مشتریان ارتباط خواهد داشت.

گاز رومیزی استیل

 این اجاق گازها از سری اجاق های گاز رومیزی توکار پر تقاضا هستند. فلز استیل دارای مقاومت بالایی است و می توان به عمر آن تا سالیان سال اعتماد کرد. این صفحات گازی در دو نوع آجدار و صاف تولید شده اند که نوع آجدارشان به مرور با کاهش تقاضا مواجه و در نتیجه تولید آن نیز کاهش چشمگیری داشته است. علت این کاهش تقاضا دشواری تمیز کردن سطح آج دار است که بهداشت محیط پخت و پز را با مشکل مواجه می کند.

اجاق گاز رومیزی استیل با سطح صاف نوعی است که بیشتر خریداری می شود اما باید توجه داشت این نوع بیشتر در معرض خش برداشتن است پس بهتر است در شست و شوی آن ها از دستمال نرم استفاده شود. اجاق گاز رومیزی استیل در بین برندهای خارجی و داخلی دارای مدل های متنوعی می باشند اما از آنجا که طرح های داخلی قابل رقابت با طرح های خارجی می باشند و البته از لحاظ قیمت بسیار مناسب تر هستند ما به شما انواع برندهای داخلی را پیشنهاد می دهیم.

اجاق گاز رومیزی شیشه ای

گاز رومیزی شیشه ای  بسیار متنوع از جنبه ی طراحی و تولید می باشد به همین دلیل توانسته متقاضیان بسیار زیادی را بخاطر تنوع در طراحی و زیبایی داشته باشد. شیشه هایی که در تولید این نوع اجاق گاز استفاده می شوند مقاومت بالایی دارند و نشکن می باشند چرا که توان بالایی در تحمل حرارت تولید شده دارند ک این خصوصیت در کنار طراحی منحصر به فرد کیفیت و کارایی این نوع اجاق گاز را نیز تضمین می کند. از آنجایی که سطح شیشه ها صاف و صیقلی می باشد لذا تمیز کردن این نوع اجاق گاز به مراتب آسان تر از انواع دیگر اجاق گازها می باشد؛ زیرا چسبندگی موادغذایی بر روی شیشه بسیار کم تر از سایر جنس های دیگر آن می باشد. نمونه ی خارجی گاز رومیزی شیشه ای از بهترین اجاق گاز رومیزی خارجی در برندهای مختلف وجود دارد اما با توجه به توانمندیهای برندهای داخل و طراحی های خاص و ویژه توانستیم در این عرصه با برندهای خارجی رقابت کنیم. 

اجاق گاز روکار یا توکار

گاز رومیزی روکار محصولی به تمام معنا رومیزی است؛ یعنی اندازه گاز رومیزی طوری طراحی شده است که می توان آن را همانند انواع اشیاء جا به جا کرد و از نقطه ای به نقطه ی دیگر و حتی روی زمین قرار داد. این مدل از اجاق گاز رومیزی از ایام قدیم تولید می شده و کاربرد داشته است. شاید بیشتر بتوانیم آن ها را در محل های کار ببینیم که از اجاق گاز رومیزی تنها برای تهیه ی چای و گم کردن غذا استفاده می شود و قابلیت جابه جایی آن استفاده اش در محیط های کار را آسان می نماید. نمون های مدرن از این نوع اجاق گازهای رومیزی نیز تولید می شوند که در آن ها معمولا پیچ کنترل شعله به سبک گازهای قدیم یا گاز های فردار در جلوی اجاق قرار گرفته است.

لازم به توضیح است اجاق گازهای رومیزی یا صفحه ای توکار که در دکوراسیون فضای مدرن و امروزی منازل استفاده می شوند، قابلیت جا به جایی نخواهد داشت. بدیهی است که در فضای آشپزخانه ی منازل مسکونی با دکوراسیون طراحی شده، اصلا دیگر نیازی هم به اینگونه جا به جایی نیست بلکه نیاز به ثبات وسیله در محل بیشتر وجود دارد. انواع اجاق گاز رومیزی توکار در هر جای محیط آشپزخانه اعم از کنار دیوار یا پیشخوان جلویی قابل کارگذاشتن است و محل آن در درجه ی اول بستگی به شرایط منزل و نحوه ی گازکشی و در درجه ی بعدی به سلیقه ی صاحب خانه بستگی خواهد داشت.

 

 

اجاق گاز رومیزی دارای فر

 

با توجه به تنوع بسیار زیاد در اجاق گازهای رومیزی، برخی از انواع آنها دارای قسمت گریل و فر کلوچه پزی در سایزهای  کوچک هستند. این قسمت ها نیز به گونه ای طراحی می شوند که کمترین فضا ممکن را اشغال نمایند. در حقیقت کاربرد یک فر با حجم زیاد در گازهای فردار قدیمی بیشتر جنبه ی حفظ ارتفاع گاز و استفاده به عنوان میز را دارد که با نوآوری در طراحی گاز ها و فرهای جدید دیگر نیازی به اشغال چنین فضایی برای فر نخواهد بود.

انتخاب گاز رومیزی مناسب

در  مجموع انتخاب یک گاز رومیزی مناسب از هر نوع، جنس یا شکلی که باشد می بایست با توجه به کارایی، فضای موجود، شرایط نصب و همچنین سلیقه ی افراد استفاده کننده صورت بگیرد. سایت پیش روی شما همراه با پشتیبانی بیست و چهار ساعته، آماده ی فروش و ارسال انواع گازهای رومیزی در مدل ها و شکل های گوناگون برای مشتریان محترم می باشد. مشتریان محترم با مراجعه به بخش های مربوط به انتخاب محصول می توانند نمونه ی گاز رومیزی مورد نظر خود را با توجه به تمام اطلاعات و مشخصات دقیق ثبت شده در کنار هر محصول با تصویر آن مشاهده و سفارش خود را از طریق سایت یراق نما ثبت نمایند. یراق نما مرکز فروش گاز رومیزی و همچنین محصولات مشابه دیگر از جمله سینک ظرفشویی  نیز می باشد که می توانید متناسب با محصول خود به آسان ترین شکل ممکن و در کمترین زمان سفارش داده و درب منزل خود دریافت نمایید.

برای این که بهترین گاز رومیزی را خریداری نمایید نیاز است تا نکات بسیاری را بدانید اما بهتر است قبل از آن به مزیت های استفاده از اجاق گاز رومیزی بپردازیم.
– همانطور که قبلا اشاره کردیم اجاق گاز رومیزی نیاز به فضای زیادی ندارد و شما از بابت جای گیری اجاق گاز در آشپرخانه نگرانی نخواهید داشت.
– اجاق گاز رومیزی تنوع بسیار بالایی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه آن بهترین گاز رومیزی را برای آشپزخانه خود خریداری نمایید.

ویژگی های بهترین گاز رومیزی

برای این که بهترین گاز رومیزی را خریداری کنید باید به چند نکته توجه کنید:

سایز:

سایز محصولی که انتخاب می کنید بسیار مهم است و باید ببینید که آشپزخانه شما ظرفیت جای گیری چه سایز از محصولات را دارد. معمولا گازهای صفحه ای دارای عرض 76 یا 91 سانتی متر هستند.

انرژی و سوخت مصرفی:

المنت های الکتریکی گرمایش سریع تری نسبت به سایر مدل ها دارند.در هنگام انتخاب بهترین گاز رومیزی بهتر است به سوخت مصرفی خود نیز توجه داشته باشید و یکی از گازهای برقی و یا گازی را با توجه نوع سوخت خود انتخاب کنید.

جنس بدنه:

برای این که بهترین گاز رومیزی را خریداری کنید حتما به جنس آن توجه کنید که از استیل ضدخش و ضد لک و یا شیشه نشکن و مقاوم به حرارت ساخته شده باشد.

ویژگی های هوشمند:

برای انتخاب بهترین گاز رومیزی می توانید به قابلیت های هوشمند آن نیز توجه کنید. مسلما هر چه هوشمندتر باشد کارایی آن نیز بیشتر خواهد بود البته به طبع قیمت آن نیز نسبت به سایر مدل ها بالاتر خواهد بود.

قفل کودک:

یکی از مورد توجه ترین ویژگی ها در انتخاب بهترین گاز رومیزی، قابلیت قفل کودک است که خانم های خانه دار بیشتر به دنبال این قابلیت هستند تا بتوانند ولوم های گاز را غیرفعال نمایند و مشکلی پیش نیاید.

ایمنی:

برای این که بهترین گاز رومیزی را خریداری کنید، ایمنی آن را مورد ارزیابی قرار دهید. مسلما ایمنی یک اجاق گاز مسئله بسیار مهمی است چرا که شما روزانه با آن سرو کار خواهید داشت.

برند:

این که چه برندی بهترین گاز رومیزی را تولید و عرضه می کند همواره سوال بسیاری از مشتریان است. برای این که بهترین گاز رومیزی را خریداری کنید، به ویژگی های محصولات و نیاز های خود توجه کنید. برخی از برندهایی که بهترین گاز رومیزی را تولید می کنند می توان به استیل البرز، آریستون، اخوان، کن، لتو و بیمکث اشاره کرد که تنوع بالایی در محصولات دارند.

 

نکاتی درباره ی نگهداری گاز رومیزی استیل

در اولین قدم برای بهینه استفاده کردن از گاز رومیزی باید در نظر داشت تا از استفاده مستقیم از موادی مانند زغال و اسپند بر روی شعله های گاز جدا خودداری کنیم زیرا این کار سبب می شود تا منافذ غیرقابل دسترسی گاز دچار جرم گرفتگی شود و این امر باعث افزایش تخریب هرچه سریع تر گاز رومیزی می گردد. به هیچ عنوان برای شست و شوی گاز صفحه ای از آب با فشار زیاد و حجم بالا استفاده نشود. این کار سبب می شود تا آب به قطعات رویی و زیرین گاز رومیزی نفوذ کرده و اتصالی قطعات برقی و استهلاک اجزای آن را به دنبال داشته باشد. برای تمیز کردن صفحه ی گاز بهتر است از مواد خمیری خیس و کرمی استفاده شود.

گاز رومیزی 01 سایت یراق نما

 

برای از بین بردن خط و خش بر روی صفحه ی استیل گاز رومیزی کافیست تا مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنیم و بر روی قسمت هایی از اجاق گاز بمالیم سپس با یه دستمال نرم آن را تمیز نماییم و با یک پد مناسب روی آن را پولیش نماییم.  تمیز نگه داشتن شعله پخش کن ها هم اثر زیادی در طول عمر گاز رومیزی دارند. سینی و یا صفحه ی استیل گاز را تمیز نگه دارید تا حرارت حداکثر انعکاس یابد. وجود سینی کثیف و سیاه گرمای زیادی را جذب می کند. متناسب بودن سطح ظرف با سطح شعله ای که استفاده می شود در مصرف بهینه گاز تاثیر زیادی دارد. به منظور پاک کردن بهتر گاز به محض سرد شدن گاز بهتر است این عمل را انجام دهیم.

نکاتی درباره ی نگه داری گاز رومیزی شیشه ای و گاز رومیزی برقی

اولین و مهم ترین نکته در نگه داری از صفحه گاز شیشه ای و صفحه گاز برقی این است که از قرار دادن قابلمه سنگین بر روی آن باید جدا خودداری نمود زیرا این کار سبب شکستن شیشه ی گاز رومیزی می شود و خسارات جدی را به دنبال دارد. به منظور ازدیاد شعله ها از دستکاری ژیگلورها ( قطعه ای که در خروجی فنجان ها قرار دارد) جدا پرهیز شود زیرا سبب شکستن شیشه های گاز رومیزی می شود. در گاز های رومیزی شیشه ای فقط از شیشه شور به منظور پاک کننده استفاده شود. استفاده از دیگر مواد توصیه نشده می تواند اثرات شیمیایی و ظاهری را به دنبال داشته باشد. در اجاق گاز رومیزی برقی با خاموش کردن شعله چند دقیقه پیش از اتمام اشپزی این امکان فراهم می شود تا از حرارت باقی مانده در المنت حداکثر استفاده به عمل آید. هرگز ماهیتابه را بر روی المنت ها به جلو و عقب حرکت ندهید زیرا باعث به وجود آوردن خط و خش بر روی صفحه ی شیشه ای گاز رومیزی می شود. حتی الامکان از قابلمه ها و ظروف کف صاف استفاده شود. از قرار دادن این گاز در کنار سینک ظرفشویی بپرهیزید.

به طور کلی عموما شیشه ی گاز رومیزی به 5 دلیل می شکند: پرت شدن لوازم روی سطح گاز، وزن زیاد قابلمه ها، عدم نصب صحیح، عدم نظافت صحیح، حرارت برگشتی قابلمه یا تابه بر روی صفحه گاز. برای پرهیز از شکسته شدن شیشه ی گاز از همزمان قرار دادن چند قابلمه بروی گاز رومیزی شیشه خودداری کنید. از هر شعله بر حسب حجم شعله ی خروجی از آن استفاده شود.

 

گاز رومیزی 03 سایت یراق نما

 

نکاتی درباره ی تعمیرات و اشکالات متداول گاز رومیزی

در هنگام تعمیرات انواع گاز رومیزی باید قبل از هر اقدامی شیر گاز ورودی به گاز را در حالت بسته قرار داد. تعمیرات گاز های صفحه ای به دو دسته ی جزئی و کلی تقسیم می شود. دسته ی جزئی، تعمیرات بدون باز کردن صفحه ی گاز انجام می شود گاهی حتی نیازی به تعویض قطعه ی خاصی هم در گاز صفحه ای نیست و فقط با تمیزکاری ژیگلور، سمباده زنی، تعویض شیلنگ و بست اتصالات به انجام می رسد.

در تعمیرات کلی احتیاج به سرویس کار است و شامل تعمیر و تعویض قطعات داخلی گاز است و گاهی نیاز است به تعمیرگاه مرکزی انتقال یابد.

از اشکالات متداولی که در خصوص گاز رومیزی مطرح می شود، اشکالات مربوط به فندک الکتریکی گاز است که گاهی به درستی کار نمی کند و برای حل این مشکل باید فضای بین شعله و فندک را مورد بررسی قرار داد. امکان دارد بر روی آن ها جرم باشد یا اجزای شعله به درستی سر جای خود نباشند.

جریان گاز

در صورتی که جریان گاز در گاز رومیزی وجود نداشته باشد یا جریان به صورت غیر طبیعی باشد باید به سراغ شیر میانی رفت و جریان گاز را از آنجا بررسی کرد یا شاید کپسولLPG تمام شده باشد که باید اقدام به تعویض آن نمود. یکی از عواملی که سبب می شود بعد از روشن شدن گاز، فندک هم چنان جرقه بزند آن است که فندک گاز رومیزی رطوبت و کثیفی به خود جذب کرده و به خشک و تمیز کردن آن باید اقدام نمود. دلیل یکنواخت نبودن شعله ها در اجاق گاز می تواند به این علت باشد که اجزای سر شعله درست سر جای خود قرار نگرفته اند.

اگر پس از رها کردن ولوم اجاق گاز رومیزی شعله خاموش می شود اما زمانی که ولوم را نگه داشته اید شعله روشن می ماند، علت آن می تواند خرابی ترموکوبل باشد زیرا ترموکوبل وظیفه دارد تا از ورود گاز اضافی به شعله جلوگیری کند. در هنگام شکستن شیشه ی گاز، باید تعویض آن در تعمیرگاه یا در کارخانه انجام شود زیرا ممکن است تعویض شیشه ی گاز رومیزی توسط مشتری در محیط مسکونی صدمات و خساراتی را به بار آورد.

پایان

در این مطلب تلاش شد اصلی ترین نکات در خصوص استفاده بهینه از اجاق گاز رومیزی در اختیار مصرف کنندگان گرامی قرار گیرد. با رعایت نکاتی که با زبانی ساده در این باره بیان شد، می توانید از گاز صفحه ای خود مراقبت بهتری به عمل آورید و ایرادات احتمالی را در اسرع وقت شناسایی و برطرف نمایید. یراق نما راهنمای شما در مراحل خرید و نصب اجاق گاز رومیزی خواهد بود.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 128 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 21:07

گاز برقی چیست؟

اجاق گاز برقی بر خلاف اجاق های گازی،با تبدیل انرژی الکتریسیته به گرما کار می کند و مناسب مکان هایی است که امکان دسترسی به گاز شهری وجود ندارد. اما پاسخ آنها به تغییرات دما کند می باشند برای مثال بعد از خاموش کردن شعله، دمای آنها رفته رفته پایین می آید. اما اجاق گازی تحت کنترل شما هستند و در پاسخ به تغییرات شعله سریع عمل میکنند.

ساختار

اجاق گاز برقی با انرژی برق کار میکنند و استفاده مداوم از این گاز ها باعث بالا رفتن بهای برق شما خواهد شد و با قطع منبع انرژی دیگر امکان پخت و پز با این گاز ها وجود ندارد اما با استفاده از اجاق های گازی هزینه های کمتری را متحمل میشوید. همچنین استفاده از این گاز نسبت به اجاق های گازی دارای ایمنی بالاتری هستند زیرا باعث آتش سوزی نمی شوند و مشکلاتی از قبیل تولید گازهای سمی کربن دی اکسید و یا کربن مونو اکسید ( که برای سلامتی مضر هستند) را ندارند. با استفاده از گاز برقی راحت تر هستید و آزادی بیشتری دارید. سیستم کنترل میزان حرارت  به شما امکان میدهد که حرارت را در زمان های مختلف مدیریت کنید. اجاق های گاز نیاز به تعمیرات زیادی ندارند و در صورت خراب شدن نیازی به صرف هزینه های گزاف تعمیر ندارید.

 

انواع

بدون شک اجاق گاز را میتوان مهم ترین وسیله ی آشپزخانه عنوان کرد، زیرا بدون وجود اجاق گاز آشپزخانه مفهوم خود را از دست میدهد. امروزه اجاق گاز ها در دو نوع برقی و گازی در بازار وجود دارند و متناسب با نیاز مشتریان دارای مدل های متنوعی هستند. بهتر است قبل از خرید اجاق گاز، مزایا و معایب گازهای برقی و گازی را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید.

گاز برقی را از یراق نما بخرید! اجاق گاز ها در دو نوع برقی(الکترونیکی) و گازی هستند که نظرات متفاوتی در مورد آنها وجود دارد.

اجاق گاز برقی بیمکث mg0022

بیمکث mg0022 دارای دو شعله برقی است .

  • نوع جنس بدنه آن از شیشه schott آلمانی است که دارای بهترین کیفیت شیشه است
  • همچنین این گاز دارای دکمه لمسی است با نمایشگر دیجیتال که در داخل یک کادر مربعی شکل قرار دارد.
  • ابعاد : طول ۲۱ سانتیمتر وعرض ۵۱ سانتیمتر است .
  • موقع نصب این گاز بیمکث صفحه گاز با صفحه کابینت مماس میشود.
  • صفحه لمسی آن دارای قفل کودک است جهت ایمنی بیشتر در تماس ناگهانی با صفحه این صفحه قفل دار است.
  • کلیه قطعات این اجاق توسط شرکت ego آلمان ساخته شده است که کیفیت قطعات را تضمین نموده است 
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 134 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 21:07

انواع مختلف هود کن

انواع هود کن مجموعه ای از متنوع ترین هود های آشپزخانه هستند که هر سلیقه ای را راضی میکنند. در ساخت هود های کن، مرغوب ترین شیشه و استیل ها به کار رفته است که همین میزان بالای کیفیت باعث طولانی شدن عمر هود کن و تنوع محصولات، باعث جلب رضایت مشتریان شده است. هود کن دارای انواع مختلفی هستند، از جمله:

هود مخفی توکار

انتخاب کسانی است که فضای آشپزخانه ی آنها محدود بوده و یا طراحی کابینت های آنها مدرن و امروزی است. هودهای مخفی توکار کن از بهترین محصولات تولید شده توسط شرکت کن هستند که قدرت بالای آنها در مکش و طراحی زیبای آنها به خوبی جوابگوی نیاز مشتریان است.

هود کن-یراق نما

مورب

این نوع هود ها روی دیوار نصب می شوند و مناسب آشپزخانه هایی هستند که در بالای اجاق گاز آن ها، کابینتی قرار ندارد. شرکت کن با ارائه ی انواع مدل های هود شیب دار دست مشتریان را در انتخاب هود، باز میگذارد زیرا این هود ها نیز مانند سایر محصولات کیفیت و تنوع بالایی دارند.

زیر کابینتی

از محبوب ترین هود های آشپزخانه هستند زیرا با طراحی خاص و قرار گیری این هود ها بین کابینت های بالای گاز فضای کمتری را اشغال میکنند. گفتنی است هود کن در این زمینه بهترین هود های زیر کابینتی را در بازار فروش و در دسترس مشتریان قرار داده است.

جزیره ای

هود های جزیره ای با اینکه مدت زیادی از تولیدشان نگذشته است، در مدت کوتاهی توانستند محبوبیت زیادی به دست آورند. هود های جزیره ای علاوه بر کیفیت عالی و طراحی زیبا مزیت دیگری نیز دارند، میتوانید این هود ها را روی سقف نصب کنید و نیازی به نصب بین کابینت و یا دیوار ندارند. اگر بخواهیم در مورد مکش این هود ها بگوییم، باید عنوان قدرتمند ترین مکش را به این هود ها اختصاص دهیم. زیبایی چشم نواز  و تناسب این هود ها باعث جلوه ی هرچه بیشتر آشپزخانه تان خواهد شد.

هود کن-یراق نما

مقایسه انواع مختلف هود های آشپزخانه با یکدیگر

هود های زیر کابینتی در بالای گاز و در زیر کابینت تعبیه میشوند و دارای دکمه های فشاری هستند و کنترل لمسی ندارند. این هود ها در دو نوع یک موتوره و دو موتوره عرضه میشوند و چراغ های قابل تنظیم دارند. مکش این هود ها در مقایسه با مدل های به روز کمتر و صدای بیشتری نیز دارند. اما قیمت این هود ها مناسب است و نگهداری این هود ها نیز سخت نیست.

هود های توکار مخفی

این هود ها همانطور که از اسمشان مشخص است فضای آشپزخانه را اشغال نمی کنند و برای کابینت های یکپارچه گزینه عالی هستند. از مزایای این هود ها شستشوی راحت فیلتر ها و تمیز نگه داشتن آشپزخانه است.

هود های جزیره ای و شومینه ای

درست روی اجاق گاز قرار میگیرند و تقریبا تمام بو و چربی غذا را به بیرون هدایت میکنند و دارای قدرت مکش خیلی خوب و صدای پایین هستند. همچنین حسگر دود و صفحه نمایش الکتریکی نیز دارند.

هود مورب

زیبایی این هود ها جلوه بیشتری به محیط آشپزخانه تان خواهد داد و عمر موتور این هود ها بیشتر است زیرا در برابر حرارات مستقیم قرار نمی گیرند و همچنین صدای کمتری نسبت به سایر مدل ها دارند. اما قدرت مکش این هود ها نسبت به سایر هود ها کمتر است و به خاطر زاویه ی 45 درجه ی این هود ها، همه ی بخار و بو و چربی را به بیرون منتقل نکنند.

هود کن-یراق نما

بررسی و مقایسه کیفیت هود کن

هود توکار: اگر بخواهیم مزیت این هود ها را بیان کنیم باید بگوییم هیچ فضایی را در آشپزخانه اشغال نمی کنند و کاملا مخفی میشوند. صدای کم و مکش زیاد این هود ها همانند سایر مدل های فلت (شومینه ای) و مورب است و اگر قصد ندارید هود را در جایی قرار دهید که هیچ نمایی از هود در آشپزخانه دیده نشود، برای خرید گزینه ی مناسبی است.

هود جزیره ای: هود های جزیره ای از نظر کارایی بسیار به هود های شومینه ای شبیه هستند اما این هود ها روی سقف نصب میشوند و مخصوص آشپزخانه هایی است که اجاق گاز در وسط آشپزخانه قرار دارد. این هود ها بسیار شکیل و لوکس هستند و شاید به خاطر طراحی خاص بعضی از نمونه ها، صفحه مکش آنها کوچکتر باشد. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که این نوع هود ها بیشتر جنبه ی جلوه نمایی دارند و مناسب آشپزخانه هایی هستند که پخت و پز کمتری در آنجا انجام میشود. البته اگر صفحه ی مکش این نوع هود ها بزرگ باشد کارایی قابل قبولی همچون هود های مورب و فلت (شومینه ای) دارند.

هنگام خرید هود کن باید توجه داشته باشید که مناسب ترین هود طبق نیاز آشپزخانه تان چه مدلی است و چه قیمتی دارد. شرکت کن ارائه دهنده متنوع ترین لوازم آشپزخانه و به طور ویژه هود می باشد. با مراجعه به این شرکت و مقایسه ی قیمت ها میتوانید خریدی مطمئن و متناسب با نیازتان داشته باشید.

 

هود کن-یراق نما

 

کاربرد هود کن

انتخاب هود کن برای آشپزخانه نشان دهنده ی حسن سلیقه مشتریان است زیرا این هود ها دارای کاربرد مناسب و طراحی زیبا، همچنین از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه هستند. هود کن با هدایت دود، بو و بخار غذاها به بیرون از منزل، رطوبت و چربی اضافی را خارج میکنند و باعث میشوند دیوارها و محیط آشپزخانه برای مدت طولانی تری تمیز بمانند و چربی و رطوبت کمتری روی آنها قرار بگیرد و در نتیجه آشپزخانه به محیط نا امنی برای رشد میکروب ها و قارچ ها تبدیل شود.

آشپزخانه بخش بسیار پویا و  مهم فضای خانه بشمار می آید. بیشتر مردم زمان زیادی را برای آماده کردن وعده های غذایی مناسب برای اعضای خانواده در آن سپری میکنند که فضای آشپزخانه می تواند برای خیلی از خانواده ها مکانی برای صرف وعده های غذایی باشد.به همین دلیل این فضا یکی از مهمترین بخش های خانه می باشد و اینکه چگونه آن را طراحی کنیم بسیار اهمیت دارد. یکی از پر اهمیت ترین و پرکاربردترین وسایل آشپزخانه، اجاق گاز است که بیشترین و مهم ترین زمان پخت و پز در کنار این وسیله انجام می گیرد. اجاق گازهای رومیزی از جهت طراحی دکوراسیون می توانند جلوه ای خاص و به فضای آشپزخانه ببخشند.

البته پیش از آن که به ظاهر بپردازیم، باید مهم ترین مزیت اجاق گاز رومیزی را ذکر کنیم. در دوران حاضر خصوصا در انبوه سازی شهرهای شلوغ از جمله پایتخت، فضای کافی برای وسایل حجیم وجود ندارد. در این شرایط تلاش می شود وسایلی با حداقل حجم و نیاز به اشغال فضا تهیه شود. این مسئله خصوصا در آشپزخانه اهمیت ویژه ای می یابد زیرا این بخش از خانه معمولا محلی برای وسایل کاربردی است که خرید و حفظشان اجتناب ناپذیر است. تهیه ی گاز رومیزی به جای نوع فر دار می تواند یک راهکار خوب برای این مسئله باشد.

از دیگر مزایای گاز رومیزی خالی بودن فضای زیر آن برای استفاده به عنوان کابینت و کشو است که می توان وسایل بی شماری را در آن جای داد و نهایت استفاده از فضای آشپزخانه را داشت.

یراق نما به عنوان یک نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ویراق آلات کابینت آشپزخانه سعی درایجاد یک بستر مناسب جهت خرید آسان مشتریان فراهم نموده است.جدیدترین کالاها در گروههای مختلف مانند انواع هود آشپزخانه.سینک ظرفشویی.اجاق گازهای صفحه ای.فر و … در یراق نما عرضه می‌شود.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 149 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 21:07

همه چیز درباره ی هود بیمکث

امروزه وجود هود جزو بدیهیات هر آشپزخانه است و چه بهتر که از محصولات با کیفیت و متنوع و ساخت ایران استفاده کنیم. خرید هود بیمکث دارای تمام ویژگی های است که یک هود خوب باید داشته باشد. بیمکث یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان موفق هود، سینک ظرفشویی، فر، اجاق گاز و ماکروفر است. بدون شک هود بیمکث از بهترین و با کیفیت ترین محصولات شرکت بیمکث هستند که در سال های اخیر توانسته اند نظر بسیاری از خریداران را جلب کنند. تنوع بالا و کیفیت و طول عمر مناسب از جمله مزایای این هود ها هستند. در این مطلب میخواهیم با انواع مختلف هود بیمکث آشنا شویم و به بررسی و مقایسه آنها بپردازیم.

مزایای استفاده از هود بیمکث

هودهای بیمکث با کارایی بالا و تنوع محصولات و طول عمر بالا، از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر برندها برخوردار هستند. خرید هود از واجبات هر آشپزخانه ای است نمی شود اهمیت آنها را نادیده گرفت.

استفاده از هود بیمکث شامل مزایایی همچون انتقال بو، دود و بخار حاصل از پخت غذا به بیرون از منزل است. همچنین در این نوع هود با وجود چراغ های روشنایی که در آنها به کار رفته است، دید بهتری به آشپز میدهند. تهویه هوای آشپزخانه و کاهش خطرات ناشی از مسمومیت با مونواکسید کربن از دیگر کاربرد های آن است. تمیز کردن محیط آشپزخانه از ذرات بخار و چربی ناشی از پخت غذا، کاری طاقت فرساست که با وجود هود بیمکث این مشکل تا حدودی حل شده است.

مقایسه انواع هود بیمکث و تفاوت آنها با هود های معمولی

انتخاب هود مناسب آشپزخانه به چند مورد بستگی دارد. باید توجه کنید که آشپزخانه شما به چه هودی و با چه ابعاد و قدرت مکشی نیاز دارد. با بررسی هود های مختلف و قدرت مکندگی و ابعاد آنها، هود متناسب با نیازتان را خریداری کنید.

حالا به بررسی هود های بیمکث میپردازیم.

هود مورب بیمکث

این مدل هود ها روی دیوار نصب میشوند و از ترکیب شیشه و استیل یا تنها شیشه ساخته شده اند. این مدل هود ها بسیار زیبا هستند و جلوه ی زیبایی به آشپزخانه میدهند. ظاهر مدرن و زیبای این مدل نسبت به هود های شومینه ای برتری دارد اما قدرت مکش این هودها  نسبت به هود شومینه ای کمتر است . از دیگر ویژگی های این هود باید به صدای بسیار کم و موتور قوی و تنظیم قدرت مکش در 4 حالت اشاره کرد. همچنین به دلیل اینکه هود های مورب در برابر حرارت مستقیم قرار نمی گیرند عمر طولانی تری دارند.

هود شومینه ای

هود بیمکث مدل شومینه ای مانند قیف برعکس هستند. هم میتوان آن ها را روی سقف و هم روی دیوار قرار داد. جنس هود های شومینه ای از فلزات غیر قابل اکسید شدن مثل مس یا فلزات مقاوم به حرارت است و نمای استیل یا ترکیبی از استیل و شیشه دارند. هود شومینه ای نسبت به هود های زیر کابینتی بزرگتر و بلندتر هستند. به طور کلی این هود ها دارای موتور پیشرفته و مکش بالا هستند. صدای کم، صفحه نمایش دیجیتال، حسگر دود، بورد الکترونیکی برای تنظیم قدرت مکش و دور موتور از دیگر مزایای هود مدل شومینه ای است. از فیلتر ذغالی برای این هود ها استفاده شده و قابل شستشو نیستند و پس از مدتی باید فیلتر ذغالی را تعویض کنید. 

هود بیمکث-یراق نما

هود جزیره ای 

این مدل هود ها در مدت کم طرفداران زیادی پیدا کردند زیرا بسیار زیبا، دکوراتیو و مناسب آشپزخانه های مدرن امروزی هستند که اجاق گاز در مرکز آشپزخانه است. استفاده از این مدل هود دارای مزیت های زیادی از جمله: تمیز ماندن آشپزخانه برای مدت طولانی تر است زیرا این هود به طور کامل روی اجاق گاز قرار میگیرد و تمام بو و دود حاصل از غذا را از منزل خارج میکند، قدرت مکش آنها 600 متر مکعب بر ساعت است و دارای صفحه کلید الکترونیکی و صدای بسیار پایین است. هود جزیره ای بیمکث تمام استیل هستند و فیلتر آلومینیومی قابل شستشو دارند و قدرت مکش آنها 600 متر مکعب بر ساعت است.

هود بیمکث-یراق نما

هود زیر کابینتی 

هود های زیر کابینتی از نخستین هود های تولید شده هستند که درست زیر کابینت بالای اجاق گاز قرار میگیرند. برای نصب این هود ها باید اندازه ی گاز، اندازه ی کابینت و ارتفاع کابینت توجه کنید زیرا در این مدل، پس از نصب به زیر کابینت به اجاق گاز نزدیکتر میشوند و بیشتر در معرض حرارات و بخار و بوی غذا ها هستند.

خصوصیات، مزایا و معایب این هود بیمکث

این مدل هود به راحتی نصب میشوند و قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل ها دارند و تقریبا پنهان هستند و در آشپزخانه خیلی به چشم نمی آیند. اما از معایب آن باید به صدای زیاد، دور موتور کم و کثیف شدن فیلترها در مدت بسیار کمی اشاره کرد. فیلتر این مدل از جنس الیاف است.

بررسی کیفیت هود بیمکث

با توجه به توضیحاتی که در مورد هود های بیمکث داده شد حتما تا به حال متوجه شده اید که محصولات این شرکت بسیار با کیفیت و زیبا و متنوع و مطابق با نیاز هر آشپزخانه ای هستند. به همین دلیل است که این نوع هود در رده پر فروش ترین محصولات آشپزخانه قرار گرفته اند. در این مدل، علاوه بر کارایی مناسب و مکش قوی و تهویه محیط آشپزخانه از بوی غذا و دود و بخار، جلوه ی منحصر به فردی به آشپزخانه تان میدهد. تولید صدای این هود ها بسیار کم است و به هیچ وجه آزاردهنده نیست. هود های بیمکث به خاطر تنوعی که دارند میتوانند هر نوع سلیقه ای را با هر مقدار بودجه راضی کنند.

هود بیمکث- یراق نما

 خدمات پس از فروش هود بیمکث

یکی از عوامل تعیین کننده ی کیفیت لوازم برقی آشپزخانه مانند هود، خدمات پس از فروش و گارانتی می باشد. وجود گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش باعث آسودگی خیال خریداران میشود. با توجه به قانون جدیدی که توسط سازمان حمایت از مشتریان و مصرف کنندگان به تصویب رسیده است، تمامی تولید کنندگان باید محصولات خود را با گارانتی 18 ماهه و خدمات پس از فروش استاندارد در اختیار مشتریان قرار دهند.

شرکت بیکمث در راستای احترام به حقوق مشتریان و افزایش اعتماد مصرف کنندگان به محصولات این شرکت، همه ی محصولات را با گارانتی 25 ماهه و خدمات پس از فروش با بالاترین استانداردها در اختیار خریداران محترم قرار میدهد. این یعنی تجربه ی خرید ایده آل از میان محصولات با کیفیت و متنوع با ضمانت 25 ماهه از بیمکث.

مواردی که شامل گارانتی نمی شوند

بیمکث مسولیت نوسانات جریان برق که موجب آسیب به محصولات بیمکث می شوند و نصب محصولات توسط افراد غیر متخصص و آسیب به کالا در زمان حمل و نقل را بر عهده نمی گیرد.

یراق نما به عنوان یک نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ویراق آلات کابینت آشپزخانه سعی درایجاد یک بستر مناسب جهت خرید آسان مشتریان فراهم نموده است.جدیدترین کالاها در گروههای مختلف مانند انواع هود آشپزخانه.سینک ظرفشویی.اجاق گازهای صفحه ای.فر و … در یراق نما عرضه می‌شود.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 124 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 21:06

کلیت سینک اخوان

اگر شما هم به دنبال جایگزین یک سینک آشپزخانه هستید، به سبک ، اندازه و (شاید مهمتر از همه) مواد ساخته شده سینک باید فکر کنید. برخی از مواد بسیار با دوام و در برابر لکه ها، جوش و خراش بسیار مقاوم هستند، در حالی که برخی دیگر ظریف تر، مناسب تر برای استفاده از نور ​​هستند. بنابراین در مورد نقاط قوت و ضعف های احتمالی ماده سینک آشپزخانه، گزینه ها را بخوانید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای بازسازی آشپزخانه خود داشته باشید.

حتی اگر شما یک آشپز مشتاق نباشید، سینک آشپزخانه باز هم یکی از مهم ترین وسایل یک آشپزخانه است. از شستن دست ها تا تمیز کردن ظروف، سینک شما نقش اساسی در عملکرد و طراحی آشپزخانه شما دارد. در این مطلب میخواهیم با انواع مختلف سینک اخوان آشنا شویم و به بررسی کلی آن بپردازیم.

همچنین با مزایا و معایب سینک های اخوان بر اساس جنس آنان می پردازیم.

انواع مختلف سینک های اخوان

سینک ظرفشویی استیل ضد زنگ

استیل بدون آلیاژ و ضد زنگ محبوب ترین ماده برای سینک های آشپزخانه مدرن است، ظاهری براق و به خصوص در هنگام جفت شدن با گرانیت، سنگ یا میزهای چوبی بهترین انتخاب است.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی با میز سنگی یا گرانیتی

مزایا سینک ظرفشویی استیل

مقرون به صرفه؛ تمیز کردن و نگهداری آسان

معایب سینک ظرفشویی استیل

می تواند پر سر و صدا باشد؛ لکه های آب را نشان می دهد.

سینک اخوان استیل-یراق نما

سینک ظرفشویی سنگی

سینک های سنگی، مانند گرانیت و سنگ مرمر (حتی می توانید آنها را از جنس چوب کوچک ساخته شده پیدا کنید!). به لطف تنوع طبیعی و رنگدانه، هر سینک سنگی بی نظیر است.سنگ، با دوام، اما فشرده است. آب بندی مناسب برای جلوگیری از خراش، لکه دار شدن و صدمه زدن به مواد تمیز کننده و سایر مواد شیمیایی به مراقبت نیاز دارد. سینک های سنگی نیز بسیار سنگین هستند و به کابینت تقویت شده نیاز دارند.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی با سنگ طبیعی یا میز چوبی

مزایای سینک ظرفشویی سنگی

مقاوم در برابر حرارت؛ طول عمر طولانی؛ به خانه شما ارزش می افزاید.

معایب سینک ظرفشویی سنگی

بسیار سنگین، نیاز به کابینت مقاوم

سینک ظرف‌شویی شیشه ای

یک سینک شیشه ای، زیبایی خاصی به کانون آشپزخانه می دهد.سینک ظرفشویی شیشه ای در هزاران ترکیب رنگ مختلف موجود است. سینک ظرفشویی شیشه ای تمیز و نگهداری آن آسان است که یک مزیت بزرگ است. اما شکسته شدن شیشه ها نیز بسیار آسان است. نصب نادرست، بیش از محکم شدن زهکش، تغییر سریع دما یا ضربه مستقیم می تواند باعث ترک خوردگی یا خرد شدن یک رگ شیشه ای شود. توجه به این نکته ضروری است که اگر یک سینک ظرف شیشه ای را انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که از شیشه مرغوب بهره گرفته شده است؛ زیرا شیشه قطعاً در صورت خرد شدن می تواند به شما یا پیشخوان شما آسیب برساند. محبوبیت سینک ظرفشویی شیشه ای ارتباط مستقیمی با قیمت آنها دارد.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی مجلل و خاص

مزایای سینک ظرف شویی شیشه ای

تنوع بسیار بالا، به خانه شما ارزش می افزاید.

معایب سینک ظرف شویی شیشه ای

آسیب پذیری بالا

سینک ظرف‌شویی سرامیکی

مواد متداول دیگری که در طراحی سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد سرامیک است. این مواد بیشتر برای یک مخزن کوچک حمام سفید مورد استفاده قرار می گیرد؛ که منحصر به فرد بودن آن را ارائه می دهد.

مناسب برای: انواع استفاده؛ آشپزخانه هایی منحصر به فرد

مزایای سینک ظرفشویی سرامیکی

تمیز کردن آنها بسیار آسان بوده و کاملاً بادوام هستند؛ بسیار مقرون به صرفه است.

معایب سینک ظرفشویی سرامیکی

بسیار ساده و در دو رنگ سفید و شیری هستند.

سینک اخوان-یراق نما

کاربرد سینک ظرفشویی اخوان

در اصل سه نوع سینک ظرفشویی مختلف وجود دارد که هر کدام به روشی متفاوت نصب می شوند: سینک ظرفشویی روکار، سینک های توکار و سینک ظرفشویی زیرکار.

سینک ظرفشویی روکار

به عنوان متداول ترین نوع سینک آشپزخانه، سینک ظرفشویی روکار با قرار دادن سینک در سوراخ از پیش بریده شده در کانال نصب شده است. لبه پهنای اطراف سینک آن را در بالای صفحه پشتی پشتیبانی می کند و سپس در جای خود با سیلیکون برای قرار گرفتن در آب محکم بسته می شود.

مزایای سینک ظرفشویی روکار

نصب این سینک ها بسیار آسان است زیرا آنها به راحتی قبل از تعویض در محل اسلاید می شوند. از آنجا که آنها رایج ترین نوع سینک ظرفشویی هستند، به راحتی پیدا می شوند و به طور معمول با قیمت پایینتری  فروخته می شوند.

سینک ظرف‌شویی توکار

در این مدل از سینک ظرفشویی، ابتدا کابینت برش داده می شود. سینک ظرف‌شویی از بالا بر روی کابینت سنگی در آشپزخانه قرار می گیرد. در این مدل هر چهار طرف سینک شما توسط کابینت احاطه می شود. لبه های سینک نیز بر روی کابینت قابل رؤیت است و معمولاً برجسته تر از سطح کابینت است.

سینک های ظرفشویی زیرکار

همانطور که از نام آن پیداست، سینک های زیرین به زیر میز یک کانتر متصل شده اند، در جایی که گیره های مخصوص اطمینان می دهند که سینک در جای خود باقی بماند یا سینک از زیر ساختار کابینت پایه پشتیبانی شود.

مزایای سینک های ظرفشویی زیرکار

این نوع سینک ها باعث تمیز کردن راحت تر و زیبایی شناسی مدرن می شود و فضای کمتری را نسبت به یک سینک بیش از حد با همان اندازه کاسه می گیرند. 

سینک اخوان توکار- یراق نما

مشخصات سینک اخوان

  1. سینک های فانتزی اخوان که دارای مدل های توکار و روکار هستند، در اندازه های 80 ، 100 و 120 سانتی و با لگن های عمیق تولید می شوند.
  2. سینک های نیمه فانتزی اخوان که دارای مدل های توکار و روکار هستند، در اندازه های 116 و 120 سانتی و با لگن هایی به عمق 15 سانتی متر، تولید می شوند.
  3. سینک های باکسی اخوان، که دارای مدل های توکار و زیر صفحه ای هستند، با ورقه های 1 و 1.1 میلی متری و با لگن هایی به عمق 20 الی 22 سانتی متر تولید می شوند.

یراق نما به عنوان یک نمایشگاه و فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی ویراق آلات کابینت آشپزخانه سعی درایجاد یک بستر مناسب جهت خرید آسان مشتریان فراهم نموده است.جدیدترین کالاها در گروههای مختلف مانند انواع هود آشپزخانه.سینک ظرفشویی.اجاق گازهای صفحه ای.فر و … در یراق نما عرضه می‌شود.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 127 تاريخ : شنبه 17 آبان 1399 ساعت: 21:06

سیم افشان یکی از پرکاربردترین انواع سیم است. این سیم‌ها در سیم‌کشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد خرید این نوع سیم برای ساختمان یا فضای دیگری را دارید، اما هنوز با کاربرد آن آشنا نیستید، این مقاله می‌تواند راهنمایی برای شما باشد.

مشخصات سیم افشان

این سیم تک رشته ای هادی است و از عایق آمیزه پلیمر PVC نوع C پوشیده شده است. سیم افشان نسبت به سیم مفتول انعطاف بیشتری دارد. به همین دلیل در کاربردهایی که نیاز است سیم حرکت کند، از سیم‌های افشان استفاده می‌شود.

سیم‌های افشان دارای انواع مختلفی هستند. مدل‌های مختلف این نوع سیم با توجه به هادی موجود در آن شناخته می‌شود. در واقع سیم‌های افشان استاندارد باید هادی از جنس مس داشته باشند. اما در بازار سیم‌هایی با هادی مسی، آلومینیومی و آلومینیوم پوشش با مس وجود دارد. برخی دیگر از سیم‌ها نیز با هادی درونی آهنی ساخته می‌شوند. نوع فلز به کار رفته برای تولید هادی سیم در مقاومت آن تأثیرگذار است.

راه‌های تشخیص سیم استاندارد از سیم غیر استاندارد

سیم های افشان استاندارد و غیر استاندارد

سیم های افشان استاندارد و غیر استاندارد

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با سیم  های افشان در صنعت سیم و کابل وجود دارد این است که محصول اصلی خریداری شود.

اگر مصرف کننده سیم استاندارد را به خوبی نشناسد ممکن است سیم‌های تقلبی و غیر استاندارد را خریداری کند. متاسفانه سیم‌های تقلبی نیز در بازار وجود دارند. استفاده از سیم‌های افشان غیر استاندارد خطرات بسیاری به دنبال دارد و ممکن است که آسیب‌های جبران ناپذیری به بار آورد. در بهترین حالت سیم طول عمر کافی نخواهد داشت و بعد از مدت زمان کوتاهی باید تعویض شود.

معیار اصلی برای شناخت سیم‌  های افشان استاندارد، مقاومت هادی است. جنس هادی سیم های استاندارد معمولا از فلز مس و فلز آلومینیوم است. در سیم‌های غیر استاندارد خلوص مس کمتر از حد استاندارد است. حتی ممکن است در آن‌ها به جای مس از CCA استفاده ‌شود. برای تشخیص استاندارد و غیر استاندارد بودن سیم های افشان به نکات زیر توجه کنید.

  • توجه کنید روی بدنه سیم ISIRI حتما حک شده باشد.
  • به ضخامت روکش سیم توجه کنید و برای این کار با کمک یک سیم لخت کن بخشی از روکش را از سیم جدا کنید. سپس با استفاده از میکرومتر قطر عایق سیم افشان را اندازه بگیرید. اگر ضخامت بزرگتر از استاندارد باشد سیم شکسته می‌شود و جریان را عبور نخواهد داد.
  • تعداد رشته‌های سیم مسی را بررسی کنید.
  • به جنس هادی به کار رفته در سیم توجه کنید. برای این کار انتهای سیم را لخت کنید اگر زرد و درخشنده بود یعنی استاندارد است. در مقابل اگر سیاهی داشت و درخشنده نبود، استاندارد نیست.

مقایسه انواع مختلف سیم افشان از نظر قیمت

همان طور که گفتیم هادی‌های به کار رفته در انواع سیم افشان با یکدیگر متفاوت است. این تفاوت در قیمت سیم تأثیرگذار است. به یاد داشته باشید که سیم‌های افشان استاندارد بهترین انتخاب هستند.

با وجود اینکه هادی‌های آلومینیومی قیمت کمتری دارند، اما قابل اطمینان نیستند. در واقع سیم و کابل وسایلی هستند که پیش که نباید با توجه به قیمت انتخاب شوند. کیفیت و ایمنی در درجه‌ اول اهمیت قرار دارد.

بنابراین با وجودی که سیم‌های افشان با هادی مسی، هزینه‌ بیشتری دارند، اما باعث آسایش خاطر شما خواهند بود. همچنین دوام آن‌ها نیز به طرز چشم‌گیری بیشتر است.

مسئله‌ی دیگر موثر در قیمت سیم افشان جنس عایق آن‌هاست. عایق‌های به کار رفته در این نوع سیم پلیمری هستند. پلیمر نوسان قیمت بسیاری دارد. در واقع مواد اولیه‌ی پلیمری در بازار دستخوش نوسانات است. به همین دلیل سیم‌های افشان نیز نوسان قیمت پیدا می‌کنند.

مقایسه سیم های افشان مختلف با یکدیگر

یکی از مهمترین مشخصه‌های تعیین کننده تفاوت انواع سیم افشان ولتاژ نامی آنهاست. بر اساس همین ولتاژ این سیم به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود.

  • سیم‌های افشان با ولتاژ ۳۰۰/۵۰۰ ولت: این نوع سیم‌ها در زیر و روی گچ و درون لوله‌ها قابل استفاده هستند. در لوله‌های خرطومی نیز از این نوع سیم استفاده می‌شود.
  • سیم افشان های با ولتاژ ۴۵۰/۷۵۰ ولت: این نوع سیم در وسایل الکتریکی استفاده می‌شود. سیم‌هایی با این ولتاژ در لوله‌ها و زیر و روی گچ نیز به کار می‌روند. بسیاری از سیستم‌های روشنایی به کمک این مدل از سیم‌های افشان کار می‌کنند.

کاربردهای مختلف سیم افشان

سیم افشان

کاربرد سیم افشان

همانطور که می‌دانید انتخاب نوع سیم به کاربردی که از آن انتظار دارید، بستگی دارد. سیم‌ها و کابل‌ها بسیار متنوع هستند. بنابراین می‌توان گفت برای هر موقعیتی می‌توان از سیم مناسب استفاده کرد. در این قسمت به مهم‌ترین کاربردهای سیم‌های افشان اشاره کرده‌ایم.

  • سیم های  افشان به عنوان سیم رابط در داکت‌های زیرزمینی و ماشین آلات و تابلوهای فرمان استفاده می‌شود. سیم‌هایی که برای این کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرند باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشند. می‌توان گفت سیم‌های افشان تنها سیمی هستند که به این اندازه منعطفند.
  • از این سیم در اتاق‌های خشک، تجهیزات الکتریکی، کلیدها و تابلوهایی که تا ولتاژ ۷۵۰ ولت هستند استفاده می‌شود.
  • از دیگر کاربردهای سیم های افشان استفاده در وسایل برقی و سیستم‌های روشنایی است. به طور کلی از این سیم در زمینه‌های مختلف تأسیسات و صنعت ساختمان سازی و وسایل الکتریکی استفاده می‌شود.

با توجه به نکات گفته شده، می‌توان دریافت که این سیم‌ها جزو پرکاربردترین محصولات موجود در بازار هستند.

 

ویژگی سیم افشان

 

ویژگی سیم افشان

انعظاف پذیری در عین دوام بالا مهم‌ترین ویژگی‌ سیم های افشان است. درواقع این ویژگی منحصر به فرد باعث شده است در فضاهایی که سیم‌ها تحرک زیادی دارند، از این مدل‌های افشان استفاده شود. جالب است بدانید که در برخی تجهیزات موسیقی مانند گیتارهای الکتریکی نیز از این سیم استفاده می‌شود.

در این مقاله توضیحاتی در مورد تشخیص سیم‌های اصلی از محصولات فیک و بی‌کفیت نیز ارائه دادیم. با تمام اوصاف، بهترین راه برای اطمینان از خرید محصول باکیفیت، مراجعه به یک فروشگاه معتبر است. خرید اینترنتی ساده‌ترین راه برای پیدا کردن فروشگاه معتبر و سفارش دادن سیم افشان اصل و باکیفیت محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که آتش سوزی‌ها  و اتصال‌های الکتریکی به دلیل استفاده از سیم‌های نامرغوب رخ می‌دهد.

سیم و کابل پرتو الکتریک، تولید و پخش انواع سیم و کابل در تمامی سایز ها.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:38

نام کابل آلومینیومی با توجه به نوع هادی آن تعیین شده است امروزه از این نوع کابل در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود. آلومینیوم در کنار مس یکی از پر کاربردترین فلزات در تولید سیم و کابل است. مزیت‌های بسیار کابل آلومینیومی باعث شده است که بازار خوبی داشته باشد و کارخانه‌های فعال در این زمینه، تولید آن را افزایش دهند.

استفاده از کابل آلومینیومی مزایای بسیاری به همراه دارد. البته آلیاژ به کار رفته در آن باید کیفیت بالایی داشته باشد. در این مقاله بیشتر در مورد این نوع کابل توضیح خواهیم داد.

 

تفاوت قیمت کابل آلومینیومی با کابل‌های دیگر

همانطور که گفته شد قبل از کابل آلومینیوم، کابل‌های مسی رواج داشت. این کابل‌ها در تمام پروژه‌ها حضور داشتند و در این صنعت بی‌رقیب بودند. سیم‌کشی‌های مسی در منازل و پروژه‌های صنعتی به کار می‌روند.

اما به تدریج مس گران شد. گران شدن مس افزایش قیمت کابل‌هایی با هادی مسی را نیز به دنبال داشت. این موضوع حتی باعهث افزایش منیزان سرقت این مدل کابل‌ها شد.

سرقت کابل علاوه بر چند برابر کردن هزینه‌ها، باعث قطع برق و ارتباطات در نقاط مختلف می‌شود.
کابل آلمینیومی به دلیل قیمت کم‌تر، به یک رقیب بزرگ برای کابل‌های مسی تبدیل شد.

در سال‌های اخیر مس بازار نسبتا بی‌ثباتی داشته و روز به روز بر قیمت آن افزوده می‌شود. اما آلومینیوم قیمت کم‌تری دارد که مزیت بزرگی برای آن به شمار می‌رود. قیمت آلومینیوم در کنار ویژگی‌های دیگر آن، باعث شده که به عنوان یکی از پرکاربردترین فلزات برای هادی کابل‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت‌های معتبری در حوزه تولید کابل‌های آلومینیومی فعالیت دارند. بنابراین اکثر این محصولات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

کابل الومینیومی

در چه مواردی از کابل آلومینیومی استفاده می‌شود

کابل‌های آلومینیومی در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. قابلیت این محصولات باعث شده که در حوزه‌های مختلفی کاربرد داشته باشند. سیم‌های آلومینیومی امروزه با توان ولتاژ پایین و بالا در بازار ارائه شده‌اند.

با در نظر گرفتن چنین شرایطی می‌توان گفت که در موارد بسیاری می‌توان از کابل آلومینیومی استفاده کرد. چنین کابل‌هایی در سایز و اندازه متنوعی تولید می‌شوند.

این موضوع باعث شده است که مشتریان هنگام خرید بتوانند محصولی متناسب با نیاز خود انتخاب کنند. برای مثال پروژه‌های بزرگ صنعتی به کابل‌های بزرگی با ظرفیت بالا نیاز دارند. یا خانه‌های مسکونی از سیم‌های نازک استفاده می‌کنند.

اگر قصد اجرای یک پروژ بزرگ تجاری را دارید، کابل آلومینیومی بسیار مناسب خواهد بود. البته بهتر است در زمینه انتخاب کابل مناسب حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. در برخی از پروژه‌ها استفاده از کابل مسی انتخاب بهتری است. اما در برخی از پروژه‌ها کابل‌های آلومینیومی نیاز مجموعه را تأمین می‌کنند.

مقایسه کیفیت کابل آلومینیومی در برابر کابل‌های معمولی

این کابل‌ها برتری‌های زیادی نسبت به رقبای خود دارند. همین موضوع باعث توسعه بازار فروششان شده است. پروژه‌های بزرگ صنعتی و تجاری بسیاری با کابل‌ها آلومینیومی انجام شده‌اند و کاربران از نتیجه به دست آمده راضی هستند.

عمر بالای این محصولات نشان از کیفیت خوب کابل آلومینیومی دارد.

کیفیت آن‌ها باعث می‌شود که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. البته نمونه‌های غیر اصلی نیز در بازار وجود دارند. ممکن است درصد ناخالصی کابل‌های نامرغوب بیشتر باشد یا عایق‌های مناسبی نداشته باشند. در هر صورت خرید محصول باکیفیت از برندهای معتبر اهمیت زیادی دارد.

کابل‌های معمولی عمر کمی دارند. این محصولات در برابر نور خورشید بسیار آسیب پذیر هستند. همچنین مقاومت کمی در برابر فشارهای خارجی دارند که منجر به قطع شدن آن‌ها می‌شود.

اما آلومینیوم فلزی است که به دلیل انعطاف‌پذیری، با هرفشاری قطع نمی‌شود.

همچنین در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است و عمر بالایی نیز دارد. سبک بودن کابل آلومینیومی یکی دیگر از برتری‌های آن است. شاید برخی کابل‌ها قیمت کم‌تری نسبت به نوع آلومینیومی داشته باشند. اما قیمت پایین در خرید کالای حساسی مانند سیم و کابل ملاک خوبی محسوب نمی‌شود.


کارکردهای کابل آلومینیومی

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، تنوع این کابل‌ها زیاد است. همین تنوع نیز باعث شده کارکردهای مختلفی داشته باشند. به برخی از این کارکردها میپردازیم.
⦁ کارکرد در پروژه‌های تجاری: پروژه‌های تجاری به سیستم برق‌رسانی بزرگی نیاز دارند. مراکز تجاری مصرف برق بسیاری دارند.

نیاز به برق برای نورپردازی داخل فضاهای تجاری و ویترین‌ها از یک طرف و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از طرف دیگر به برق نیاز دارند. در چنین پروژه‌هایی کابل آلومینیومی به کمک می‌آید و برای ایجاد سیستم برق ‌رسانی با ظرفیت بالا مناسب است.

⦁ کارکرد در پروژه‌های صنعتی:‌ چنین پروژه‌هایی به کابل‌های ضخیم با ظرفیت بسیار بالایی نیاز دارند. برای مثال یک کارخانه تجهیزات برقی بسیاری دارد. هر کدام از آن‌ها نیز معمولا مصرف بالایی دارند. کابل‌های آلومینیومی می‌توانند مانند کابل‌های مسی پاسخگوی نیاز مجموعه‌های بزرگ باشند.
⦁ کارکرد در منزل مسکونی: کابل‌های آلومینیومی برای منازل مسکونی نیز به کار می‌روند. شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها در منزل خود، از دردسر خرابی سیم‌کشی به مدت طولانی راحت شوید.

بررسی کیفیت کابل‌های آلومینیوم

طبق مطالبی که در بخش‌های قبل گفته شد، کابل‌های آلومینیومی عمر بالایی دارند،‌ سبک هستند و از قیمت مناسبی برخورداند. مهندسان ساختمانی و عمرانی از کیفیت کابل‌های آلومینیومی اطلاع دارند و در پروژه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

برای مطمئن شدن از کیفیت کابل موردنظر، بهتر است کابل آلمینیومی خود را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. برندهای خوبی نیز در این صنعت حضور دارند که محصولات آن‌ها در فروشگاه‌های معتبری به فروش می‌رسد. با خرید چنین محصولاتی از منفعت سودجویان نیز جلوگیری می‌کنید.

کابل‌های بی‌کیفیت ممکن است قیمت کمی داشته باشند. اما عمر کوتاهی دارند. این باعث می‌شود که هزینه‌های شما افزایش یابد. پس با بررسی این نکات بهتر است کابل آلومینیومی یک برند معتبر را از یک فروشگاه قابل اعتماد خریداری کنید.

مجموعه پرتو کابل محصولات خود را از برندهای معتبر تأمین می‌کند. همچنین سیم‌ها و کابل‌های ارائه شده توسط مجموعه به صورت کامل از نظر کیفی بررسی می‌شوند. بنابراین پرتوکابل جزو معتبرترین منابع برای خرید این محصولات است.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:37

مشخصات سیم برق چگونه است؟

سیم‌ها از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شوند. یک قسمت آن هادی نام دارد و نام قسمت دیگر عایق است. هادی سیم‌های برق از فلزهای رسانا مانند مس، آلومینیوم، طلا، نقره، روی، نیکل، قلع، آهن، سرب، فولاد ساخته می‌شود. همچنین می‌توان برای تولید این بخش، رساناهای مختلف را باهم ترکیب کرد.
عایق سیم‌های برق نیز از مواد پلاستیکی تولید می‌شود. این مواد خاصیت ضد رطوبت دارند و غیر قابل اشتعال هستند. جنس مواد عایق سیم‌های برق، PVC، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، ترموست‌ها و… است. عایق‌ها جهت محافظت در برابر ولتاژ به صورت یک لایه و چند لایه ساخته می‌شوند.

کاربرد سیم‌های برق و مشخصات آن‌ها روی عایق‌های سیم‌ها با توجه به علامت اختصاری مشخص و نوشته می‌شود. این مشخصات در خرید و انتخاب سیم برق مناسب نقش مهمی ایفا می‌کنند.
این مشخصات روی سیم‌ها نسبت به کاربردی که دارند، منحصر به فرد است. به همین دلیل باید کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس برای خرید سیم با توجه به ویژگی‌ها اقدام کنید. هر کدام از ویژگی‌های سیم دارای علامت اختصاری مخصوص به خود هستند.

کابل برق
نحوه اتصال سیم برق

وسایل برقی در زندگی انسان امروز نقش مهمی ایفا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات در سیم‌کشی نحوه اتصال صحیح این سیم‌هاست. در واقع سیم کشی امکان جریان برق در وسایل مختلف را فراهم می‌کند. اگر این کار به روش درستی انجام نشود، احتمال ایجاد خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیاد خواهد بود.

این امر با اتصال صحیح سیم‌های برق در وسایل الکتریکی امکان پذیر می‌باشد. روش‌های متنوعی برای اتصال سیم‌های برق وجود دارد. انتخاب نوع روش به تشخیص فرد متخصص در این حوزه و نوع وسیله برقی انجام می‌شود.
⦁ لحیم کاری
⦁ نخ
⦁ پایانه‌های حلقه
⦁ پیچاندن
⦁ چنگ زدن
⦁ بلوک ترمینال
⦁ پرچ
اگر افراد معمولی قصد اتصال سیم برق را دارند، بهتر است از روش‌های لحیم کاری، ترمینال و اتصال به کمک درپوش استفاده کنند. این روش‌های ایمن و ساده هستند.

مقایسه انواع مختلف سیم برق

برای افراد برقکار دانستن و شناختن انواع مختلف سیم از اهمیت بالایی برخوردار است. این اهمیت به این دلیل است که آن‌ها با تجهیزات برقی مختلفی کار می‌کنند. هر کدام از این تجهیزات نیز دارای سیم‌های منحصر به فردی هستند. به طور کلی سیم‌های برق از نظر قطر، تعداد رشته، جنس هادی و عایق با هم متفاوت هستند.
تفاوت‌های سیم برق در ساختار باعث شده است که هر کدام در موقعیت خاصی کاربرد داشته باشند.

سیم‌های برق از نظر ساختاری به سه دسته تقسیم می‌شوند: سیم‌های مفتولی، سیم‌های افشان و سیم‌های ترکیبی (مفتولی و افشان). در ادامه این سه سیم را باهم مقایسه کرده‌ایم.

سیم مفتولی

نرمی و انعطاف پذیری مفتول در کنار مقاومت و طول عمر زیاد باعث شده است که به یکی از کاربرد‌ی‌ترین سیم‌های موجود در بازار تبدیل شود. این نوع سیم معمولا تک رشته است و هادی آن مسی است. عایق‌های به کار رفته در این نوع سیم نیز یا پلیمری هستند یا PVC. البته عایق‌های ترکیبی نیز برای سیم مفتولی تولید می‌شود. این نوع سیم در موارد زیر کاربرد دارد.
⦁ توزیع‌کننده‌های برق.
⦁ تابلوهای برق.
⦁ استفاده زیر لوله‌ها و گچ‌ها.

سیم افشان

این نوع سیم برق نیز تک رشته‌ای است و هادی آن از جنس مس است. عایق آن با استفاده از پلیمر تولید می‌شود. سیم برق افشان دارای مدل‌های مختلفی است که کاربردهای متعددی دارند. مهم‌ترین کاربردهای سیم افشان را در ادامه بیان کرده‌ایم.
⦁ سیم کشی ساختمان.
⦁ تجهیزات برقی.
⦁ سیستم‌های روشنایی و تابلوهای برق
سیم‌های ترکیب مفتول و افشان به اندازه دو نمونه‌ی قبلی کاربرد ندارند و در برخی از مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیم برق
بهترین نوع سیم

مشتریان همیشه به دنبال خرید یک محصول با مرغوبیت و کیفیت بالا هستند. بهترین نوع سیم برق را با توجه به فاکتورهای مختلف می‌توان سنجید. اما سیم‌های برق درجه یک دارای ویژگی‌های مشخصی هستند. جنس عایق آن‌ها مرغوب است. همچنین هادی آن‌ها باید مس باشد و درصد خلوص مس نیز باید مشخص باشد. البته هادی‌های آلومینیومی نیز برای از مصارف کاربرد دارند.
انتخاب سیم برق برای کاربرانی که تخصصی در این حوزه ندارند، کار ساده‌ای نیست. آن‌ها ممکن است توانایی تشخیص محصولات مرغوب از نامرغوب را نداشته باشند. سیم بی‌کیفیت طول عمر زیادی ندارد. همچنین ممکن است باعث ایجاد اتصالی یا آتش سوزی شود.

بهترین راه انتخاب یک فروشگاه معتبر در این زمینه است. همچنین گارانتی محصولات از دیگر فاکتورهایی است که کیفیت یک محصول را تضمین می‌کند.

نکاتی وجود دارند که در انتخاب بهترین سیم برق به شما کمک می‌کنند. در رعایت این نکات حتما از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید.
⦁ افت ولتاژ نباید بیشتر از حد مجاز باشد.
⦁ جریان برق از حد مجاز جریان سیم و کابل برق نباید تجاوز کند.
⦁ حتما محاسبات اقتصادی در مورد سطح مقطع سیم از نظر افت توان انجام گیرد.

کاربرد روکش در سیم برق

روکش خارجی ترین لایه در سیم است. کاربرد روکش در سیم‌های برق به منظور عایق کردن سیم‌های رسانا و محافظت از اجزای داخلی آن در برابر تغییرات شیمیایی و نیروهای فیزیکی است.

روکش سیم‌های برق آن‌ها را از خوردگی، ساییدگی، پوسیدگی، رطوبت و آتش حفظ می‌کند. برای روکش سیم‌های برق از مواد مختلفی استفاده می‌شود. در قسمت اول به نام این مواد اشاره شد. کاربرد حساس سیم‌های برق اهمیت استفاده از روکش باکیفیت را دوچندان می‌کند. لازم به ذکر است که هر چه قطر هادی سیم بیشتر باشد، به همان نسبت به عایق‌های قطورتری نیاز خواهد داشت.

سیم برق
ویژگی‌های کلی روکش‌های سیم‌های برق عبارتند از؛

⦁ غیر قابل اشتعال هستند و هنگام آتش سوزی ، آتش را هدایت نمی‌کنند.
⦁ در مقابل مواد شیمیایی از ثبات بالایی برخوردارند.
⦁ در برابر کپ زدگی و عوامل جوی پایدار هستند.
⦁ عایق‌های PVC در دمای بالاتر از ۵- درجه سانتی گراد قابل استفاده هستند.
⦁ قابلیت ارتجاعی دارند و دارای استقامت مکانیکی هستند.
⦁ روکش سیم برق کاملا هادی سیم را در بر گرفته است.

سیم برق با توجه به نوع کاربردی که دارند بسیار متنوع هستند و به شکل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. آن‌ها از نظر جنس، شکل ، تعداد، سطح مقطع هادی‌ها و عایق‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند.
پرتوکابل منبع معتبری برای خرید انواع سیم و کابل محسوب می‌شود. تنوع محصولات به شما کمک می‌کند سیم‌هایی مناسب برای کاربرد مورد نظر خود تهیه کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانید از متخصصین فعال در پرتوکابل راهنمایی دریافت کنید.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:36

افراد بسیاری با خرید سیم و کابل سر و کار دارند. بسیاری از صنایع، ساختمان‌ها و کارگاه‌‌ها و کارخانه‌ها به این نوع وسایل نیاز دارند. در برخی موارد مدیران مجموعه‌ها افراد حرفه‌ای در زمینه سیم‌کشی و برق استخدام می‌کنند و خرید را به آن‌ها می‌سپارند. اما در بسیاری از مواقع لازم است خود شخص برای خرید سیم و کابل اقدام کند. در این مقاله راهنمایی برای خرید کابل و سیم ارائه داده‌ایم.

 

خرید سیم و کابل مناسب و کاربرد آن‌ها

 

سیم‌ها و کابل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر یک از انواع آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. به همین شناخت مدل‌های مختلف سیم و کابل ضروری است. با این کار می‌توانید سیمی را انتخاب کنید که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند. در این قسمت از مقاله انواع سیم و کابل را نام برده و کاربرد هر یک را توضیح داده‌ایم.

 

انواع مختلف سیم‌ها و کاربرد آن‌ها

 

حتی جزئی‌ترین ابزارهای الکتریکی نیز به سیم نیاز دارند. به همین دلیل آن‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. خرید سیم و کابل نیاز به شناسایی انواع آن‌ها دارد. در ادامه سیم‌های مختلف را معرفی کرده‌ایم.

 

سیم مفتول

این سیم تنها از یک رشته هادی جریان و عایقی از جنس پی‌وی‌سی تشکیل شده است. سیم مفتول را سیم خشک نیز می‌نامند‌. این نوع سیم قابلیت فرم دهی بالایی دارد و به همین دلیل از آن در تابلو‌های برق استفاده می‌شود.

سیم افشان

سیم افشان از چند رشته هادی مسی به هم پیچیده و عایق پلاستیکی تشکیل شده است. سیم‌های افشان به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالایی که دارند در سیم کشی ساختمان‌ها به کار می روند‌. توضیحات بیشتر در مورد این نوع سیم را می‌توانید در مقاله‌ای با همین عنوان در سایت مطالعه کنید.

سیم‌های نیمه افشان

سیم‌های نیمه افشان از چند رشته هادی به هم تنیده شده تشکیل می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت این نوع سیم با سیم افشا معمولی در قطر آن‌هاست. در واقع زمانی که قطر سیم افشان زیاد است و برای کاربرد مورد نظر مناسب نیست، از سیم نیمه افشان استفاده می‌شود. این سیم ضخامت کم‌تری دارد. تنوع محصول برای در خرید سیم و کابل به شما در پیدا کردن محصولی متناسب با کاربرد مورد نظرتان کمک می‌کند.

سیم نایلون

سیم نایلون از دو سیم نازک به هم چسبیده تشکیل شده است‌. سیم نایلون را سیم سفید دولا نیز می‌نامند‌. کاربرد سیم نایلون در سیم کشی ساختمان‌ها و لوستر‌ها است.

خرید سیم و کابل

انواع مخت  لف کابل‌ها و کاربرد آن‌ها

 

از کابل‌ها برای انتقال جریان برق استفاده می‌شود. تفاوت کاربرد نکته‌ای است که باید در خرید سیم و کابل به آن توجه داشته باشید. تقسیم بندی آن‌ها بر اساس سطح ولتاژی که انتقال می‌دهند، انجام می‌شود.

کابل فشار ضعیف

این نوع کابل برای انتقال جریان برق در ولتاژ‌های پایین (تا ۱۰۰۰ ولت) به کار می‌رود. کابل فشار ضعیف بیشتر در کابل کشی منازل مسکونی با تعداد واحد محدود و مغازه‌ها استفاده می‌شود. جریان برق مورد نیاز در این گونه ساختمان‌ها زیاد نیست.

کابل فشار متوسط

برای انتقال جریان برق بین ۱ تا ۳۳ کیلو ولت از کابل فشار متوسط استفاده می‌شود. برای مثال در فواصل بین پست‌های توزیع برق درون شهری کابل‌های فشار متوسط به کار می‌روند. همچنین در برخی از ساختمان‌هایی که به جریان برق بیشتری نیاز دارند، از این نوع کابل‌ها استفاده می‌شود.

کابل فشار قوی

کابل‌های فشار قوی برای انتقال جریان برق بالا ( تا ۲۳۰ کیلو ولت) کاربرد دارد. از کابل‌های فشار قوی برای انتقال الکتریسیته در فواصل طولانی استفاده می‌شود. احتمالا این نوع کابل را به دفعات در جاده‌های بین شهری مشاهده کرده‌اید.

کابل فوق فشار قوی

این کابل برای انتقال جریان‌های برق قوی‌تر از ۲۳۰ ولت کارایی دارد. این نوع کابل از لحاظ تحمل جریان، قوی‌ترین نوع کابل است‌. این کابل در صنایع بسیار قدرتمند استفاده می‌شود و معمولا کاربرد عمومی ندارد.

 

مقایسه انواع سیم و کابل از لحاظ قیمت

 

قیمت: یکی از عوامل موثر بر خرید سیم و کابل قیمت است. افزایش قیمت جهانی فلزاتی چون مس و آلومینیوم باعث افزایش قیمت سیم و کابل می‌شود. سیم‌ها نسبت به کابل‌ها هزینه کم‌تری دارند. به طور کلی قیمت نمی‌تواند یک عامل تعیین کننده در قیمت سیم و کابل باشد. شما باید پیش از هر چیز به کاربرد مورد نظر خود توجه کنید و سپس در مورد مرغوبیت سیم‌ تصمیم‌گیری کنید.

البته برای اینکه خرید سیم و کابل را با قیمت بالا انجام ندهید، بهتر است پیش از اقدام برای خرید از چند فروشگاه قیمت محصول مورد نظر خود را بپرسید. به یاد داشته باشید که هنگام پرسش به مدل و برند محصول توجه داشته باشید. همیشه خرید از یک فروشگاه معتبر به شما کمک می‌کند که محصولات را با بهترین قیمت خریداری کنید.

خرید سیم و کابل

مرغوب‌ترین سیم‌ها و کابل‌های موجود در بازار

برای خرید محصول مناسب قبل از هر چیز باید معیار‌های خوب و بد بودن آن‌‌ها را بشناسیم. سپس بر اساس هدفی که داریم خرید سیم و کابل را از فروشگاه‌های معتبر و مجاز انجام دهیم. بهتر است قبل از خرید سیم و کابل هدف خود و مشخصاتی از سیم و کابل مورد نیاز خود را مشخص کنید. سپس برای خرید یک فروشگاه معتبر انتخاب کنید. برخی از سیم و کابل‌های موجود در بازار که تولید برند یا کارخانه‌ی مشهور و معتبری نیستند، کیفیت بالایی ندارند. خرید این سیم و کابل‌ها می‌تواند خطرناک باشد. برند‌های خوب و معتبر داخلی و خارجی زیادی این محصولات را تولید می‌کنند. بنابراین در خرید سیم و کابل حتما به اصالت و اعتبار برند توجه کنید. به طور کلی خرید از یک فروشگاه معتبر، شما را از پرداخت بهترین قیمت و کیفیت محصول مطمئن می‌کند.

ویژگی‌های سیم و کابل مرغوب

برخی از شاخص‌های موثر در انتخاب محصولات مرغوب را در ادامه بیان می‌کنیم.

  • شرایط نصب: شرایط محیط نصب، در خرید سیم و کابل بسیار موثر است. پیش از خرید باید تعیین کنید که سیم یا کابل مورد نظر در هوا استفاده می‌شود یا زمینی است. یا به عنوان مثال دیگر باید تعیین کنید که حداقل و حداکثر دمای محیط نصب چقدر خواهد بود.
  • طول و ضخامت کابل و سیم: ضخامت سیم و کابل بر میزان جریانی که سیم و کابل از خود عبور می‌دهند تاثیرگذار است. از طرفی طول سیم و کابل نیز بر قیمت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.
  • نوع عایق: جنس عایق عامل بسیار مهم دیگری در مرغوبیت سیم و کابل محسوب می‌شود.
  • نوع رسانا: رساناهای به کار رفته در سیم و کابل معمولا از جنس مس، آهن و آلومینیوم هستند. هر کدام از این رسانا‌ها برای کاربرد‌های خاص خود مناسب هستند.

تاثیر کابل‌های مجاور، ساختار کابل نیز دیگر عوامل موثر بر خرید سیم و کابل هستند‌.

ابعاد و اندازه‌های مختلف سیم و کابل

اندازه‌ی سیم و کابل نشان دهنده‌ی میزان جریان الکتریسیته‌ای است که می‌تواند به راحتی از آن‌ها عبور کند. خرید سیم و کابل در سایز مناسب را باید با توجه به کارکرد و شرایط استفاده از آن‌ها انجام بدهیم. سایز مناسب کابل برق برای مدار‌های روشنایی داخلی معمولا بین ۱ تا ۵/۱ میلی‌متر است‌. برای پریز‌های برق از کابل دوقلوی ۵/۲  میلی‌متری استفاده می‌شود.

وسایلی که به جریان برق بیشتری احتیاج دارند، مثل شارژر‌های اتومبیل برقی و اجاق گاز‌های بزرگ، به سیم‌هایی با قطر بیشتری نیاز دارند. هم‌چنین در مواردی که مسافت انتقال جریان برق زیاد است، استفاده از کابل‌ها با قطر زیاد ضروری است. اگر قطر سیم و کابل وسایل مختلف به اندازه‌ی کافی نباشد، دمای کابل افزایش می‌یابد و خطر آتش سوزی ایجاد خواهد شد.

حتما برای خرید سیم و کابل در اندازه‌ی مناسب با فروشنده مشورت کنید. در صورتی که از کابل با قطر نامناسب استفاده کنید افت آمپر و به دنبال آن کاهش توان الکتریکی وسایل برقی به وجود می‌آید. این موضوع علاوه بر خسارات مالی، خطرات جانی نیز در پی خواهد داشت.

سیم و کابل پرتو الکتریک، تولید و پخش انواع سیم و کابل در تمامی سایز ها.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:35

کابل برق ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی دارد. آن‌ها در دنیای امروزی نقش مهمی ایفا می‌کنند. بدون کابل‌ها زندگی برای انسان امروز ممکن نیست. لحظه‌ای را بدون ارتباطات و حتی روشنایی در شب تصور کنید. این اتفاقی است که در صورت نبودن کابل‌های برق رخ می‌دهد! در این مقاله قصد داریم توضیحات جامعی در مورد این وسیله مهم ارائه دهیم.

حروف مورد استفاده برای نامگذاری کابل‌ها چیست؟

 

کابل‌ها بر اساس استاندارد بین‌المللی VDE نامگذاری می‌شوند. در این استاندارد برای نامگذاری کابل‌ها از حرف انگلیسی و اعداد  استفاده می‌شود. بر اساس این استاندارد کد یا نام هر کابل برق متشکل از ۴ قسمت است که در ادامه آن‌ها را نام برده‌ایم.

  1. بخش اول که نشان دهنده‌ی مشخصات لایه‌های اصلی کابل است و با حروف انگلیسی نشان داده می‌شود.
  2. دومین بخش شامل دو رقم است. رقم اول نشان دهنده‌ی هادی حفاظتی و رقم دوم نشان دهنده‌ی تعداد رشته است.
  3. بخش سوم این کد نمایشگر سطح مقطع کابل بر حسب میلی‌متر است.
  4. چهارمین و آخرین بخش از کابل نیز ولتاژ اسمی کابل برق را نشان می‌دهد.

هر یک از حروفی که در قسمت اول این کد استفاده می‌شوند نشان دهنده‌ی ویژگی خاصی از کابل برق هستند‌. شناخت حروف برای افرادی که قصد خرید کابل دارند، اهمیت بسیاری دارد.

N: نماد کابل با هادی مسی

NR: نماد کابل برق با هادی آلومینیومی

Y: نماد عایق پرتو دور

H: نماد ورق متالیزه

T: نماد سیم تحمل کننده در سیم کشی هوایی

R: حفاظت نواری شکل فولادی

Y:روکش کمربندی پرتو نور

R: هادی به شکل دایره

M: هادی چند رشته‌ای

S: هادی مثلثی شکل

 

به لطف دنیای آنلاین نیازی به حفظ کردن اطلاعات بالا ندارید. تنها کافی است راهنمای بالا را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و در مواقع لزوم آن را به کار ببرید.

کابل برق

مشخصات کابل برق

 

کابل برق ویژگی‌های مختلفی دارند. تفاوت در ویژگی‌ها موجب تنوع این محصول شده است. مهم‌ترین مشخصات یک کابل برق شامل موارد زیر است.

  • هادی کابل می‌تواند شکل‌های گوناگونی داشته باشد. هر یک از این شکل‌ها نماد خاص خود را دارند. گرد تک رشته (RE)، گرد چند رشته (RM)، مثلثی شکل تک رشته (SE) و مثلثی چند رشته با نماد (SM) شکل‌های مختلف هادی کابل برق هستند.
  • دیگر مشخصه‌ی کابل‌های برق جنس و تعداد لایه‌های عایق آن‌هاست. عایق کابل برق می‌تواند از جنس پلاستیک، پی‌وی‌سی یا پروتودور، پلی‌اتیلن، تفلون یا کاغذ‌های آغشته به روغن مخصوص باشد.
  • رنگ عایق کابل برق دیگر مشخصه‌ی این وسایل است. برای تشخیص آسان‌تر سیم کابل‌ها از یکدیگر، عایق‌ها را در رنگ‌های متنوعی انتخاب می‌کنند. رنگ‌های سبز، سیاه، زرد، آبی و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که برای عایق‌ها انتخاب می‌شوند و بر اساس استاندارد از مفهوم خاصی برخوردارند.
  • مشخصه‌ی دیگر کابل‌های برق نوع غلاف یا زره آن‌هاست. غلاف‌ها برای محافظت از کابل برق در برابر عوامل خارجی روی کابل قرار می‌گیرند و انواع مختلفی دارند. غلاف بافته شده، یکپارچه و موج دار بدون درز انواع آن هستند. غلاف‌ها از متریال مختلفی چون PVC، مس، روی اندود، آلومینیوم و سرب و فولاد ساخته می‌شوند.
  •  

مقایسه‌ کابل‌های برق

 

کابل‌های برق بر اساس کاربرد و ویژگی‌هایی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. انواع کابل‌های برق را در ادامه نام برده‌ایم.

  • کابل‌های فشار ضعیف: این کابل‌ها برای سطح ولتاژ ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ ولت تولید می‌شوند. از کابل‌های فشار ضعیف برای کاربرد‌هایی چون روشنایی منازل و انتقال نیروی محرکه به الکترو موتور‌ها استفاده می‌شود‌.
  • کابل‌های فشار متوسط: این کابل‌ها در سطح ولتاژی ۱ تا ۳۶ کیلو ولت هستند. این دسته کابل برق‌ها در مناطق شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کابل‌های فشار قوی: این مدل از کابل‌ها در سطح ولتاژی بالای ۳۶ کیلو ولت قرار دارند.
  • کابل‌های ابزار دقیق: این کابل‌های برق در سیستم‌های کنترلی و برای ارسال و دریافت سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال از سنسور‌ها استفاده می‌شوند. این کابل‌ها معمولا در سطح ولتاژی ۲۴ تا ۱۱۰ ولت تولید می‌شوند.
  • کابل‌های ساختمانی: این دسته از کابل‌ها خود دارای انواع گوناگونی هستند. وظیفه‌ی این کابل‌ها تقسیم برق در ساختمان است.
  • کابل‌های ضد حریق: این نوع از کابل‌ها که بیشتر در اماکن عمومی قرار دارند، باید مقاوم در برابر آتش، کم دود و خفه کننده‌ی شعله باشند.

هر یک از انواع کابل‌ها نام برده شده در ویژگی‌ها و ساختار با یکدیگر متفاوت هستند. به همین دلیل کاربرد آن‌ها نیز با هم متفاوت است.

کابل برق

ابعاد و اندازه‌ی کابل‌های برق

 

کابل‌های برق در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی موجود هستند. هر یک از سایز‌های کابل برق کاربرد خاص خود را دارد. برای مثال سایز کابل مناسب برای مدار روشنایی بین ۱ تا ۵/۱ میلی‌متر است‌. برای پریز‌های برق از کابل دوقلو ۵/۲ میلی‌متری استفاده می‌شود‌.

کابل‌های برق در سایز‌های بزرگ‌تر نیز برای مواردی کاربرد دارند که نیازمند برق بیشتری هستند. مثلا شارژر‌های اتومبیل‌های برقی و اجاق گاز‌های بزرگ به کابل‌ها در اندازه‌ی قطر بزرگ‌تر احتیاج دارند. دیگر کاربرد کابل‌ها در سایز بزرگ برای انتقال برق بین مسافت‌های طولانی است.

انتخاب کابل در سایز متناسب با کاربرد مورد نظر اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا عدم استفاده از کابل مناسب می‌تواند موجب شعله ور شدن آن و آتش سوزی شود. از طرفی انتخاب سایز مناسب کابل برق از مصرف بیش از اندازه‌ی انرژی نیز جلوگیری می‌کند. در صورت نداشتن تخصص و دانش کافی در زمینه‌ی کابل برق، حتما برای انتخاب کابل در اندازه‌ی مناسب از یک متخصص کمک بگیرید.

 

در چه مواردی از سیم برق به جای کابل برق استفاده می‌شود؟

سیم‌ها و کابل‌ها کاربردهای منحصر به خود را دارند. حتی هر کدام از این محصولات خود شامل انواع مختلفی هستند که کاربردهای مخصوص به خود را دارند. اما مهم‌ترین تفاوت سیم و کابل‌ها در میزان جریان عبوری است. زمانی که جریان قوی باشد، سیم‌ها برای عبور آن مناسب نیستند. به همین دلیل از کابل‌ها استفاده می‌شود. قطر هادی سیم‌ها معمولا از کابل‌ها کم‌تر است و به همین دلیل ظرفیت کم‌تری دارند.

تفاوت دیگری که در کاربرد سیم‌ها و کابل‌ها وجود دارد مسافت است. زمانی که مبدا و مقصد مورد نظر برای انتقال برق و… فاصله زیادی داشته باشد،‌ از کابل استفاده می‌شود. البته در فواصل زیاد، معمولا جریان نیز قوی‌تر است. کابل‌ها مقاومت بیشتری نسبت به سیم‌ها دارند. به همین دلیل حتی برای خطوط تلفن، مخابرات و برق بین شهرهای مختلف از کابل استفاده می‌شود.

در صورتی که اطلاعات کافی در مورد سیم و کابل مناسب برای کاربرد مورد نظر خود ندارید، بهتر است با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

سیم و کابل پرتو الکتریک، تولید و پخش انواع سیم و کابل در تمامی سایز ها.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:33

همه می‌دانیم که برای انتقال برق بین نقاط مختلف از سیم و کابل استفاده می‌شود. سیم‌ها و کابل‌ها در ساختمان سازی جزو تجهیزات اصلی هستند

در صنعت فروش سیم و کابل به کیفیت محصولات توجه بسیاری می‌شود. این محصولات تنوع زیادی دارند.

به همین دلیل مشتریان باید با توجه به کاربردهای مورد نظر خود محصول مناسب را انتخاب کنند. در این مقاله اطلاعات مورد نیاز شما در مورد خرید و فروش سیم و کابل را ارائه داده‌ایم.

 

جنس عایق به کار رفته در کابل‌ها

در هنگام فروش سیم و کابل حتما به جنس عایق به کار رفته در کابل‌ها و سیم‌ها توجه می‌شود. برای انتقال دادن انرژی الکتریکی با فشار متوسط و فشار قوی از کابل‌های برق مناسب برای این کار استفاده می‌شود. در تأسیسات الکتریکی استفاده از کابل‌های برق بسیار گسترده است. درواقع کابل‌ها هادی‌هایی هستند که می‌توانند جریان برق را از خود عبور دهند.

بدنه تمام کابل‌ها با استفاده از عایق پوشیده شده است. عایق ماده‌ای نارسانا است و جریان برق را از خود عبور نمی‌دهد. جنس عایق به کار رفته در کابل‌ها بستگی به ولتاژ ‌هادی کابل دارد. پرکاربردترین عایق‌هایی که در کابل‌ها و سیم‌ها به کار می‌رود، روکش‌هایی از جنس پلاستیک، شیشه و چوب است و پلی اتیلن هستند.

پلی اتیلن عایقی ضد حریق است و معمولا تنها در فضاهای تخصصی کاربرد دارد. بنابراین کابل‌های مورد استفاده در ساختمان‌های معمولی دارای روکش پلاستیک هستند. مهم‌ترین و پرکاربردترین عایقی که در سال‌های اخیر برای تولید کابل‌ها استفاده می‌شود P.V.C است. این عایق غیر قابل اشتعال و انعطاف پذیر است.

 

قیمت انواع مختلف سیم و کابل

 

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام فروش سیم و کابل قیمت انواع مختلف محصولات است. خریدن سیم و کابل استاندارد و باکیفیت نکته مهمی است که غفلت از آن احتمال ایجاد خسارت را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد. امروزه تولید سیم و کابل برق یکی از بهترین صنایع ایران محسوب می‌شود و رشد اقتصادی مطلوبی دارد.

فروش سیم و کابل در دنیای امروز توسط بسیاری از عرضه کننده‌های محصولات برقی و ساختمانی انجام می‌شود. فروش سیم و کابل ایرانی در بسیاری از مغازه‌ها و سایت‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود. آن‌ها کیفیت‌های مختلفی دارند. بنابراین قیمت‌هایشان نیز متفاوت است.

هر برند و مجموعه‌ای برای تولید محصولات خود از متریال مخصوص استفاده می‌کند. کابل‌های استاندارد هادی‌هایی از جنس مس دارند. اما کابل‌هایی با هادی آلومینیومی نیز تولید می‌شوند. کابل‌های استاندارد قیمت بیشتری دارند اما امنیت آن‌ها بالاتر است. اگر قصد خرید و فروش سیم و کابل را دارید، پیش از قیمت به کیفیت و متریال به کار رفته در آن توجه داشته باشید.

 

موارد مورد استفاده از سیم و کابل

سیم‌های برق بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف و  مصارف خانگی دارند. سیم‌های برق در مکان‌هایی که با ولتاژ مصرفی ۲۲۰ ولت، استفاده می‌شوند. ‌هادی به کار رفته در سیم‌ها، انعطاف پذیری مطلوبی دارد و از قابلیت خم و راست شدن برخوردار است. همین امر باعث می‌شود که رشته‌های‌ هادی در هنگام خم و راست شدن نشکنند.

سیم‌ها کاربردهای مختلفی دارند. تعیین کاربرد باید پیش از اقدام برای فروش سیم و کابل انجام شود. سیم‌های ساختمانی و ارت، سیم‌های اتومبیلی، سیم رانژه، سیم سخت هوایی و سیم‌های تخت بدون روکش انواع محصولات موجود در بازار هستند.

کابل‌ها نیز مانند سیم‌ها انواع مختلفی دارند و کاربردهایشان نیز متفاوت است. از مهم‌ترین کاربردهای کابل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده در سیگنال‌های مخابراتی و برق قدرت.
  • انتقال جریان الکتریکی با ولتاژ‌های متفاوت.
  • استفاده به عنوان کابل اینترنت در صنعت کامپیوتر.
  • تاسیسات داخل ساختمان.
  • شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری.
  • نیروگاهها و واحدهای صنعتی

علاوه بر موارد بالا در بسیاری از موارد دیگر کابل‌های مختلف با کارایی‌های متفاوت کاربرد دارند.

 

عوامل موثر بر انتخاب سیم و کابل

 

در فروش سیم و کابل عوامل مختلفی دخیل هستند. در ادامه مهم‌ترین نکاتی را بیان کرده‌ایم که خریداران و فروشندگان سیم‌ها و کابل‌های مختلف باید با آن آشنا باشند.

  • انتخاب نوع سیم و کابل باید بر اساس ظرفیت مورد نیاز. اگر مقدار جریان برق از حد تعیین شده برای سیم یا کابل بیشتر شود، سیم می‌سوزد. این سوختگی ممکن است منجر به آتش‌سوزی یا برق گرفتگی یا قطع برق تمام مجموعه شود. بنابراین جریان مصرفی نبایستی از جریان مجاز در سیم و کابل بیشتر شود.
  • افت ولتاژ. کاهش ولتاژ دستگاه‌های صنعتی مانعی مهم در کارکرد درست آن‌ها محسوب می‌شود. این مشل در دراز مدت باعث آسیب دیدگی دستگاه خواهد شد. بنابراین افت ولتاژ کابل نباید از حد مجاز زیادتر شود.
  • انتخاب کابل و سیم با پوشش مناسب و با توجه به شرایط آب و هوایی صورت گیرد. به عنوان مثال در محیط‌های شرجی یا مرطوب، عایق باید مقاومت زیادی داشته باشد تا مانع از رسیدن رطوبت به هادی شود. همچنین در شهرهایی که دمای هوا خیلی زیاد است، عایق باید مقاومت کافی در برابر حرارت و دمای بالا داشته باشد.

سیم و کابل

تفاوت کابل مسی و آلومینیومی‌

شناخت تفاوت کابل مسی و آلومنیومی از دیگر فاکتورهایی است که باید فروش سیم و کابل به آن توجه داشته باشید. فلز مس از زمان‌های خیلی گذشته انتخاب بسیار مناسبی برای‌هادی سیم و کابل بوده است. این فلز رسانای خوبی است و همچنین قیمت آن نسبت به دیگر رساناها مانند طلا و نقره کم‌تر است.

امروزه به دلیل افزایش قیمت مس تولیدکنندگان از فلز آلومینیوم به عنوان رسانای مورد نیاز در سیم‌ها استفاده می‌کنند. آلومینیوم نسبت به فلز مس مقاومت الکتریکی بیشتری دارد و از نظر قیمت نسبت به فلز مس مقرون به صرفه‌تر است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین مس و آلومینیوم انجام دهید فلز آلومینیوم سبک‌تر است. البته مسئله‌ی خوردگی فلز نیز در فروش سیم و کابل حتما باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از مواد غیر استاندارد در تولید کابل‌ها باعث می‌شود که عملکرد آن‌ها مشکل داشته باشد. از فلز آلومینیوم فقط در کابل‌های قدرت خود نگهدار می‌توان استفاده کرد و تا به امروز مجوزی برای استفاده از این فلز در تولید کابل افشان و ساختمانی داده نشده است. اما متاسفانه افراد سودجو از این فلز برای هادی سیم‌های ساختمانی نیز استفاده می‌کنند. خرید از منابع معتبر به شما کمک می‌کند که نسبت به جنس هادی موجود در سیم اطمینان داشته باشید.

سیم و کابل پرتو الکتریک، تولید و پخش انواع سیم و کابل در تمامی سایز ها.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:32

سیم و کابل دو کالایی هستند که در تمام صنایع و پروژه‌ها کاربرد دارند. سیم‌ها و کابل‌ها کاربرد بیشماری دارند؛ از لوازم برقی داخل منزل گرفته تا کابل‌های فشار قوی برای انتقال برق بین شهرها.
خرید و فروش سیم و کابل برای افرادی که در زمینه‌ی برق و سیم‌کشی تخصص ندارند، ساده نیست. تنوع محصولات باعث می‌شود که انتخاب سیم یا کابل مناسب سخت‌تر باشد. همچنین تشخیص کیفیت محصول نیز برای افراد غیر حرفه‌ای سخت‌تر است. در این مقاله قصد داریم کاربردی‌ترین اطلاعاتی که برای خرید یا فروش سیم و کابل نیاز است را در اختیار شما قرار دهیم.

سیم و کابل

 

طراحی سیم و کابل چگونه است؟

برای طراحی شبکه‌های سیم و کابل پیش از هر چیز باید به روش و میزان مصرف کاربران توجه داشت. این موضوع در تعیین نوع سیم‌ها و کابل‌های مورد نیاز و نحوه آرایش شبکه نقش مهمی دارد. به همین دلیل پیش از شروع طراحی متخصصان باید بار مورد نیاز برای فضای مورد نظر را تعیین کنند. همچنین نحوه توزیع نیز باید مشخص شود. به عنوان مثال در یک کارخانه، سالن‌های تولید به برق بیشتری نسبت به انبار نیاز دارند. بنابراین کابل‌‌های مورد استفاده در بخش سالن‌های تولید باید ظرفیت بالاتری داشته باشند.

هنگام بررسی فضای مورد نظر سه نکته‌ی مهم باید مشخص شود. اول اینکه چه نوع تجهیزاتی برای طراحی شبکه سیم و کابل نیاز است. دوم اینکه میزان ولتاژ مناسب برای قسمت‌های مختلف چقدر است. سوم اینکه مناسب‌ترین پیکربندی برای شبکه چیست. همه‌ی این موضوعات اهمیت طراحی سیم و کابل و شبکه توسط متخصصان حرفه‌ای را مشخص می‌کند.

مقایسه سیم و کابل از لحاظ جنس و ابعاد

 

سیم‌ها و کابل‌ها به روش‌های گوناگونی دسته‌بندی می‌شوند. دسته‌بندی آن‌ها کاربرد و ویژگی‌هایشان را مشخص می‌کند. در این قسمت قصد داریم تفاوت‌های سیم‌ها و کابل‌ها را از نظر جنس و ابعاد بررسی کنیم.


جنس سیم و کابل

سیم‌ها در سه نوع مفتولی، افشان و نیمه افشان ساخته می‌شوند. در ساختار آن‌ها یک بخش هادی و یک بخش عایق وجود دارد. بخش هادی آن‌ها از فلز مس یا آلومینیوم ساخته می‌شود. در قسمت‌های بعد توضیحات کامل‌تری در مورد این دو نوع فلز ارائه می‌دهیم. قسمت عایق سیم‌ها نیز از متریال مختلفی چون PVC و مواد پلاستیکی ساخته می‌شود. کابل‌ها می‌توانند با ترکیب چند سیم ساخته شوند. به عنوان مثال در کابل‌های NM-B دارای دو سیم عایق‌دار جداگانه است که در یک عایق PVC یا نایلونی در کنار هم قرار می‌گیرند.

ابعاد سیم و کابل

سایز بندی سیم‌ها و کابل‌ها با توجه به سطح مقطع هادی موجود در آن‌ها انجام می‌شود. هر چه سطح مقطع سیم و کابل بزرگ‌تر باشد، مقاومت آن کم‌تر است. بنابراین جریان بیشتری را عبور می‌دهد. در ادامه انواع مختلف کابل برق را با توجه به سایز آن‌ها مشاهده می‌کنید.
کابل ۲×۱۴
این نوع کابل‌ها از دو رشته‌ی هادی با سطح مقطع ۱۴ میلی‌متر مربع ساخته شده‌اند. آن‌ها توانایی عبور جریان کم‌تر از ۱۵ آمپر را دارند. مهم‌ترین مصرف آن‌ها برای کلید‌ها، پریزها و انتقال برق به لامپ‌هاست. البته این سایز کابل در مدل دیگری با ۳ رشته هادی نیز تولید می‌شود. کاربرد آن در کلید‌های سه پل و برخی دیگر از قسمت‌های سیم کشی خانگی است.
کابل ۲×۱۲
این کابل‌ها قابلیت عبور جریان تا ۲۰ آمپر را دارند. بنابراین در قسمت‌هایی که به برق بیشتری نیاز دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله کاربردهای این کابل می‌توان به کولر، یخچال فریزر و… اشاره کرد. مدل دیگر این نوع کابل ۳×۱۲ است که کاربرد مشابهی دارد.

سایر ابعاد کابل‌ها

سایر انواع کابل سطح مقطع کم‌تری دارند و برای انتقال جریا‌ن‌های قوی‌تر به کار می‌روند. این کابل‌ها در سایزهای ۴، ۶ و ۱۰ میلی‌متر مربع تولید می‌شوند و مصارف صنعتی دارند.

انواع سایز سیم

همانطور که گفته شد، سیم‌ها در سه نوع تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها نیز ابعاد مختلفی دارند. در سه قسمت بعدی جدول سایزهای هر سه گروه سیم را مشاهده می‌کنید.

سایزهای سیم مفتولی

سطح مقطع هادی (mm2) قطر رشته (mm)
۱ ۱۳/۱
۵/۱ ۳۸/۱
۵/۲ ۷۸/۱
۴ ۲۵/۲
۶ ۷۶/۲
۱۰ ۵۷/۳

سایزهای سیم افشان

سطح مقطع هادی (mm2) تعداد رشته‌های تابیده شده قطر هر رشته (mm)
۵/۱ ۳۰ ۲۵/۰
۵/۲ ۵۰ ۲۵/۰
۴ ۵۶ ۳/۰
۶ ۸۴ ۳/۰
۱۰ ۷۹ ۴/۰
۱۶ ۱۲۷ ۴/۰
۲۵ ۱۹۹ ۴/۰
۳۵ ۲۷۸ ۴/۰
۵۰ ۳۹۸ ۴/۰
۷۰ ۳۵۷ ۵/۰
۹۵ ۴۸۴ ۵/۰
۱۲۰ ۶۱۲ ۵/۰
۱۵۰ ۷۶۵ ۵/۰
۱۸۵ ۹۴۳ ۵/۰
۲۴۰ ۱۲۲۴ ۵/۰

سایزهای سیم نیمه افشان

سطح مقطع هادی (mm2) تعداد رشته‌های تابیده شده قطر هر رشته (mm)
۶ ۷ ۰۴/۱
۱۰ ۷ ۳۵/۱
۱۶ ۷ ۷/۱
۲۵ ۷ ۱۴/۲
۳۵ ۷ ۵۲/۲
۳۵ ۱۹ ۵۳/۱
۵۰ ۱۹ ۷۸/۱
۷۰ ۱۹ ۱۴/۲
۹۵ ۱۹ ۵۲/۲
۱۲۰ ۳۷ ۰۳/۲
۱۵۰ ۳۷ ۲۷/۲
۱۸۵ ۳۷ ۵۲/۲
۲۴۰ ۶۱ ۲۵/۲
۳۰۰ ۶۱ ۵۲/۲
۴۰۰ ۶۱ ۸۵/۲

انواع جنس و ابعاد سیم و کابل آشنا شدید. محاسبات به شما نشان می‌دهند که به سیم یا کابل با چه سطح مقطع یا ظرفیتی نیاز دارید. اگر سطح مقطع مورد نظر شما، در سایزهای استاندارد وجود نداشت، باید نزدیک‌ترین سطح مقطع به عدد به دست آمده را انتخاب کنید.

بهترین نوع سیم و کابل

در ایران برندها و کارخانه‌های معتبر بسیاری به تولید سیم و کابل می‌پردازند. محصولات آن‌ها از استانداردهای لازم پیروی می‌کنند و کیفیت خوبی دارند. به طور کلی بهترین نوع کابل و سیم باید با توجه به کاربرد مورد نظر مشتری انجام شود.

البته برخی از سیم‌ها و کابل‌ها به صورت غیر استاندارد تولید می‌شود. آن‌ها تقلبی هستند اما ممکن است لوگو یا نام برندهای معتبر را روی محصولات خود حک کنند. تشخیص محصول اصلی از تقلبی ساده نیست. به همین دلیل بهترین راه برای اطمینان از خرید کابل و سیم اصلی، خرید از یک فروشگاه معتبر است.
عایق‌های سیم‌ها و کابل‌ها باید با استفاده از متریال باکیفیت و مقاوم تولید شود. لازم است عایق‌ها از هادی در برابر تغییرات فیزیکی و شیمیایی محافظت کنند.
⦁ عایق‌ها باید مانع مهمی برای رطوبت باشند.

⦁ آن‌ها باید با شرایط محیط سازگار باشند.
⦁ تغییرات دما نباید عایق‌ها را از بین ببرد.
⦁ قطر آن‌ها نیز باید متناسب با سطح مقطع هادی باشد.
فلزهای مورد استفاده در سیم و کابل نیز در تعیین کیفیت بهترین محصول حائز اهمیت هستند.

نوع رسانای به کار رفته در ساخت سیم و کابل

همه‌ مواد رسانا فلز هستند. میزان رسانایی در فلزهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال طلا و نقره بهترین رساناها هستند. اما هزینه زیاد این دو فلز مانع از استفاده‌ی آن‌ها در صنعت سیم و کابل شده است.

مس مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فلزی است که برای تولید رسانای کابل‌ها و سیم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فلز رسانایی خوبی دارد و مقاومت و طول عمر آن نیز محدود است. البته در سال‌های اخیر قیمت مس نوسانات بسیاری داشته است. این موضوع مشکلاتی را به دنبال داشته است.
⦁ برخی از کارفرمایان توانایی خرید سیم‌ها و کابل‌های مسی گران قیمت برای تمام مجموعه را ندارند.
⦁ سرقت سیم‌ها به دلیل ارزش مس بیشتر شده است.
⦁ نوسان قیمت سیم‌ها بسیار زیاد و ثبات بازار از بین رفته است.

رسانای آلومینیوم، فلز دیگری است که به عنوان هادی در سیم‌ها و کابل‌ها استفاده می‌شود. این فلز نسبت به مس نرم‌تر است و به آن اندازه مقاومت ندارد. اما نسبت به مس سبک‌تر است و از مهم‌تر اینکه هزینه کم‌تری دارد.

به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از سیم‌ها و کابل‌های آلومینیومی استفاده کنند. البته به کار بردن آن‌ها در برخی از صنایع مجاز نیست و ممکن است باعث ایجاد حادثه شود. به همین دلیل بهتر است پیش از انتخاب نوع رسانای هادی با افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید.
در این مقاله در مورد مهم‌ترین ویژگی‌های سیم و کابل صحبت کردیم. انواع سایزهای استاندارد را ارائه دادیم و جنس رساناهای به کار رفته در آن‌ها را بررسی کردیم. یکی از نکات مهمی که در طول مقاله به آن اشاره شد، انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید است.

سیم و کابل پرتو الکتریک، تولید و پخش انواع سیم و کابل در تمامی سایز ها.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 22:30

نرم افزار حسابداری ابزاری شناخته شده و کاربردی در علم حسابداری محسوب می گردد. با پیشرفت های چشمگیر در حوزه حسابداری و نیاز به ثبت اطلاعات مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی مختلف، نیاز به یک ابزار پیشرفته نظیر نرم افزارها در این حوزه بیش از پیش به چشم می خورد. بدون شک نرم افزارهای حسابداری نظیر بسیاری از ابزارهای تکنولوژی مورد استفاده انسان ها، توانسته اند جان تازه ای به حوزه حسابداری و نیازهای مختلف در این بخش ببخشند. اینگونه ابزارها انجام کارهای تخصصی نظیر حسابداری را برای متخصصین این حوزه آسان و لذت بخش کرده و به افراد غیر متخصص این امکان را می دهند که بدون نیاز به تخصص خاصی نظیر حسابداری بتوانند نیازهای خود را در این زمینه رفع نمایند.

چنانچه شما هم یک حسابدار، یک فعال اقتصادی علاقه مند به یادگیری حسابداری و یا یک دانشجوی تازه قدم گذاشته در این حوزه هستید، این مقاله تا انتها می تواند برای شما مفید باشد. با ما همراه شوید تا بیش از پیش شمار را با جنبه های مختلف حسابداری و برنامه حسابداری آشنا کنیم.

نرم افزار حسابداری-مفتاح سافت

حسابداری چیست؟

حسابداری یکی از کلمات پرکاربرد در بین افراد مختلف جامعه از جمله فعالین اقتصادی می باشد. ابتدایی ترین مشاغل تا پیشرفته ترین آنها برای ساماندهی به فعالیت های اقتصادی خود نیاز به ثبت آنها در یک محل مشخص دارند. از دیرباز استفاده از حسابداری به شیوه های گوناگون در فعالیت های اقتصادی مورد توجه بوده است. بنابراین چنانچه بخواهیم تعریف مناسبی از حسابداری داشته باشیم باید این حرفه و علم را در برهه های مختلف گذشته و امروزه تعریف کنیم.

نرم افزار حسابداری-مفتاح سافت

تعریف و کاربرد حسابداری در گذشته

در گذشته های دور که حتی حسابداری را به این نام و شکل نمی شناختند، از ابزارها و تکنیک های این علم جهت نشان دادن حساب ها، کنترل دخل و خرج، و ایجاد تعادل بین دریافتیها و پرداختیها استفاده می کردند. این امر خود دلیل احساس نیاز به یک سیستم مناسب را در بین فعالین حوزه های اقتصادی ایجاد نمود و خود زمینه ساز نمود حسابداری نوین گردید.

تعریف حسابداری در زمان حال

حسابداری در ساده ترین تعریف خود در زمان حال بصورت فن ثبت، ضبط، جمع آوری، تجزیه و تحلیل، اندازه گیری، طبقه بندی و تلخیص اطلاعات و معاملات مالی و یا هر فعالیتی که دارای جوانب مالی هست، تعریف می گردد. با پیشرفت دنیای اقتصاد و نیاز به تعاملات پیچیده اقتصادی در بین بنگاه های مختلف اقتصادی و مالی، وجود یک علم جامع و دارای اصول مدون در بین فعالین این حوزه به وجود آمد. این امر خود زمینه ساز پیشرفت علم حسابداری و انقلاب بزرگ در این حوزه یعنی تولد برنامه حسابداری گردید.

نرم افزار حسابداری

برنامه حسابداری کمک بزرگ تکنولوژی به عرصه حسابداری و رسیدگی به امور مالی در سرتاسر جهان محسوب می گردد. تکنولوژی و پیشرفت های چشمگیر بشر در این عرصه، موجبات انجام بهینه امور را در بسیاری از جنبه های زندگی با خود به ارمغان آورده است. در این میان برنامه حسابداری به عنوان ابزاری مهم و کاربردی در امور حسابداری ساده و پیشرفته، عصای دست بسیاری از حسابداران حرفه ای و افراد مبتدی نیازمند به حسابداری گردیده است. برنامه حسابداری به دسته ای از نرم افزارهای کاربردی گفته می شود که بر پایه اصول حسابداری جهت انجام امور حسابداری به حسابداران و سایر اقشار متقاضی در این حوزه خدمات می رسانند.

مقایسه نرم افزار حسابداری و حسابداری سنتی

امروزه با پیشرفت تجارت و کسب و کار در حوزه های مختلف و سطوح مختلف نظیر معاملات منطقه ای، کشوری و برون مرزی، انجام امور حسابداری به شکل سنتی آن دیگر جوابگوی نیاز افراد نیست.برنامه حسابداری با داشتن قابلیت های گوناگون با سرعت فراوانی توانست جای خود را در بین افراد نیازمند به امور حسابدارای و حسابداران حرفه ای باز کند. در اینجا قصد داریم شما را با چندین مزیت جذاب برنامه حسابداری آشنا کنیم.

نرم افزار حسابداری-مفتاح سافت

سهولت انجام حسابداری

برنامه حسابداری دارای طیف وسیعی از نرم افزارهای مورد استفاده در این حوزه می باشد. عمدتا این نرم افزارها به گونه ای طراحی می شوند که انجام امورات حسابداری را برای تمامی افراد، حتی افراد غیرمتخصص، با آسانی همراه سازند. در واقع یکی از بزرگترین مزیت های یک برنامه ایده آل، سهولت انجام کار با آن است. در این زمینه می توان نرم افزار حسابداری رافع 7 را مثال زد. این نرم افزار با داشتن محیطی کاملا ساده و در عین حال تخصصی، انجام امور حسابدارای را برای تمامی کاربران خود با سهولت و آسانی همراه می سازد. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که هر فردی با هر سطح از دانش حسابداری به آسانی نیاز خود را به امور حسابداری برطرف نماید.

افزایش سرعت امور حسابداری

برنامه حسابداری در برجسته ترین مشخصه خود دارای قابلیت انجام محاسبات حسابداری پیچیده در کمترین زمان ممکن است. این کار به انجام امور حسابداری در مدت زمان کوتاه و با دقت بسیار بالا می انجامد. انجام امور حسابداری نظیر ثبت دفاتر مختلف حسابداری بصورت دستی، انجام محاسبات حسابداری، تهیه خروجی های مورد نیاز حسابداری و غیره با استفاده از محاسبات دستی، هرکدام به نوبه خود مدت زمان بسیار طولانی را می طلبد. در انواع برنامه حسابداری که اکنون در اختیار متقاضیان این امر قرار دارد، تمامی این امور درکمترین زمان و با بیشترین دقت عمل صورت می گیرد.

دقت بسیار بالای نرم افزار حسابداری

حسابداری مدرن با استفاده از نرم افزار این امکان را به افراد می دهد که تمامی امور مالی خود را با حذف خطای انسانی و با دقت بسیار بالایی به انجام برسانند. انجام امور حسابداری نیازمند انجام محاسبات ریاضی فراوانی است. رخ دادن یک خطا در ابتدای محاسبات می تواند امور حسابداری را تا پایان کار با خطا همراه کند. این در حالیست که کامپیوترها به شرط داشتن اطلاعات اولیه صحیح، از انجام هرگونه خطای محاسباتی به دور هستند.

در این قسمت سه مزیت مهم برنامه حسابداری را در مقایسه با روش حسابداری سنتی برشمردیم. در کنار موارد ذکر شده می توان به مزیت های دیگر این روش حسابداری از جمله:

کاهش هزینه های مربوط به امور حسابداری

کمک به کاهش مالیات با انجام محاسبات دقیق حسابداری

ارائه گزارش های متنوع و خروجی های لازم

حفظ اطلاعات و امنیت آنها در محیط نرم افزار

اشاره کرد.

انواع نرم افزار حسابداری

برنامه حسابداری انواع مختلفی دارند و از چندین جهت مختلف قابل دسته بندی هستند. بطور کلی حسابداری را می توان به چهار دسته

حسابداری خدماتی

حسابداری بازرگانی

حسابداری تولیدی

حسابداری پیمانکاری

دسته بندی کرد. همانگونه که از دسته بندی حسابداری مشخص است، این علم دارای حوزه وسیعی در امور مختلف است. بنابراین نرم افزار مورد استفاده در این زمینه (برنامه حسابداری) می تواند به انواع برنامه حسابداری عمومی و برنامه حسابداری اختصاصی دسته بندی شود.

نرم افزار حسابداری عمومی

برنامه حسابداری عمومی دسته ای از نرم افزارهای حسابداری هستند که به منظور انجام امور حسابداری و مالی در اختیار بخش های مختلف از جمله بنگاه های اقتصادی کوچک، بنگاه های بازرگانی بزرگ، شرکت های مختلف، ادارات دارای امور مالی نیازمند حسابداری و … قرار می گیرند. کار با این نوع برنامه حسابداری عموما ساده بوده و دارای محیطی در دسترس و آسان برای تمامی کاربران با هر سطح دانش حسابداری می باشند. از جمله برنامه حسابداری عمومی جامع می توان به برنامه حسابداری رافع 7 اشاره کرد. این برنامه حسابداری با داشتن محیطی ساده و در عین حال تخصصی، این امکان را به تمامی کاربران خود می دهد که با دیدن آموزشی ساده بتوانند امور حسابداری خود را رفع و رجوع کنند.

نرم افزار حسابداری اختصاصی

برنامه حسابداری اختصاصی دسته ای از انواع برنامه حسابداری هستند که بطور اختصاصی جهت رسیدگی به امور مالی ادارات، شرکت ها و بخش های خاصی طراحی می گردند. این نوع نرم افزارها عموما برای همان شرکت و بخش هدف طراحی و شخصی سازه شده و در بخش های مشابهه دیگری قابل استفاده نیستند.

نرم افزار حسابداری-مفتاح سافت

3 نکته مهم در رابطه با نرم افزار حسابداری

اکنون که با مزیت های بی شمار برنامه حسابداری در مقابل حسابداری سنتی آشنا شدیم، لازم است چندین نکته اساسی را در مورد تهیه این نوع نرم افزارها مد نظر قرار دهیم. در اینجا به 3 نکته اساسی اشاره می شود.

در زمان تهیه برنامه حسابداری به نیاز خود توجه کنید و مطابق با آن نرم افزار را تهیه کنید. استفاده از یک برنامه حسابداری اختصاصی در بنگاه های اقتصادی، فروشگاه ها و مکان هایی که فعالیت های عمومی انجام می دهند، تنها هزینه های شما را افزایش می دهد. تهیه نرم افزار حسابداری عمومی در بسیاری موارد نیازهای حسابداری را برای افراد متقاضی این امر تامین می کند.

در زمان تهیه نرم افزار حسابداری هرگز سراغ نرم افزارهای رایگان و یا کرک شده نروید. این نوع نرم افزارها در خوشبینانه ترین حالت ممکن می توانند دسترسی شما را به بسیاری از بخش های نرم افزار محدود کنند. نرم افزارهای کرک شده به دلیل تعلق به شخص حقیقی و حقوقی خاصی نیازمند صرف هزینه مختص به نرم افزار هستند. استفاده از اینگونه نرم افزارها از نظر قانونی و اخلاقی مجاز نیست.

نرم افزارحسابداری می تواند ادعا کند که مناسب و کاربردی است که در عین تخصصی بودن دارای محیطی ساده و قابل استفاده برای تمامی افراد باشد. از طرفی دیگر داشتن راهنمای نصب، آموزش و خدمات پس از فروش نرم افزار از قابلیت های یک نرم افزار مناسب هب شمار می رود.

نرم افزار حسابداری-مفتاح سافت

نتیجه گیری

نرم افزار حسابداری و انواع آن کمک شایان توجهی به حوزه حسابداری در شاخه های مختلف آن نموده است. یکی از ارزشمندترین خدمات نوع عمومی نرم افزارهای حسابداری، فراهم آوردن محیطی ساده و در دسترس برای تمامی افرادی است که با سطوح مختلف دانش حسابداری، مایل به انجام امورات مالی خود با استفاده از نرم افزار می باشند. یکی از محصولات ارزنده در این زمینه نرم افزار رافع 7 است که در جدیدترین به روزرسانی خود تحت عنوان رافع 9، محیطی کاملا حرفه ای و ساده را در اختیار کاربر قرار می دهد. افراد متقاضی می توانند با مراجعه به بخش دانلود و آموزش در وبسایت شرکت مفتاح رایانه، به آسانی کار با این نرم افزار را بیاموزند و به حسابدار امور خود تبدیل گردند.

راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف...
ما را در سایت راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Assistant Buyer assistantbuyer بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 7 آبان 1399 ساعت: 21:34